شناسهٔ خبر: 33825152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرمانده سپاه خراسان جنوبی در جمع دانشجویان:

کسی که مطالبه‌گر نباشد، روحیه بسیجی ندارد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج محافظه کار و سازش کار نیست، بسیجی باید مطالبه گر باشد، کسی که مطالبه گر نباشد روحیه بسیجی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در افتتاحیه یازدهمین دوره خط امام (ره) که در دانشگاه آزاد بیرجند برگزار شد، بیان داشت: بسیج امروز در همه صحنه‌ها باید حضور جدی و گسترده‌ای داشته باشد.

قاسمی افزود: در اصل ۱۵۱ قانون به صراحت بیان شده که دولت موظف است بسیج را در نواحی مختلف ادارات، دانشگاه و مدرسه حمایت کند، اما این قانون عملی نمی‌شود و حمایت نمی‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه ۷۵ درصد رزمنده‌ها در دفاع مقدس بسیجی بودند، گفت: در دفاع مقدس بسیج کارنامه قوی دارد؛ جنگ که تمام شد مرفهین بی درد که موقع جنگ در خارج کشور به سر می‌بردند برگشتند و گفتند که حالا جنگی نیست و بسیج نباید باشد که با مخالفت امام روبرو شدند و در سال ۶۹ نیروی مقاومت بسیج یک سازمان رسمی شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مبتکر واژه بسیج بود، گفت: امام راحل بزرگترین بسیج ملی را هم با اعتماد و تکیه به مردم تشکیل داد و الان بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور با بسیج در ارتباط هستند.

قاسمی تصریح کرد: بسیج امروز نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های مختلف به الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران با عناوین مختلف تشکیل شده است.

وی بیان کرد: شجره طیبه، میقات پابرهنگان، معراج اندیشه پاک اسلامی، الگو برای تمام مستضعفان جهان، مدرسه عشق و خیلی از عناوین دیگر از جمله القابی است که امام راحل در مورد بسیج بیان کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه ولایت مداری، شهادت طلبی، خدمت به مردم، مدافع اسلام و خطرپذیر بودن از ویژگی‌های بسیجیان است، افزود: بسیج همواره در کنار مستضعفان و محرومان جهان بوده و خواهد بود، در شرایط سخت هم در کنار مردم است همان طور که در سیل اخیر و زلزله سمت غرب کشور مشاهده کردیم.

وی به حضور پررنگ بسیج برای کمک به مردم در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: امسال ۴۰ عرصه برای سند انتظار بسیجیان تعریف شده است که باید در آن‌ها حضور فعال داشته باشند.

قاسمی افزود: بسیج محافظه کار و سازش کار نیست، بسیجی باید مطالبه گر باشد کسی که مطالبه گر نباشد روحیه بسیجی ندارد.

وی تصریح کرد: اصل دشمن شناسی و بصیرت در بسیج بسیار مهم است، برخی می‌گویند بسیج نظامی است و نباید در مسائل سیاسی کشور دخالت کند، این‌ها اشتباه می‌کنند که این حرف را می‌زنند یک بسیجی باید در موضوعات مختلف دیدگاه داشته و مطالبه گر باشد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز، ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۰۰ دانشجو امسال در یازدهمین دوره خط امام (ره) خراسان جنوبی شرکت کردند که این تعداد دانشجو از بین ۶۰۰ نفر دانشجوی ثبت کننده و متقاضی در دوره بعد از مصاحبه انتخاب شدند.

صلاحی بیان کرد: یازدهمین دوره طرح ولایت دانشجویی خراسان جنوبی از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در حال برگزاری است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در این دوره مباحث معرفتی، بصیرتی، تربیتی و تشکیلاتی و مهارتی به دانشجویان شرکت کننده ارائه می‌شود و در این دوره سه کتاب با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی، انسان ۲۵۰ ساله، جدال دو اسلام و خلاصه جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره) به دانشجویان تدریس می‌شود.

نظر شما