شناسهٔ خبر: 33908411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با سخنرانی سردار سلامی؛

طرح بزرگ ولایت با حضور ۴۵۰۰ دانشجو در مشهد برگزار می‌شود

مسئول ستاد کشوری طرح ولایت از برگزاری بیست و چهارمین دوره طرح ولایت با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مشهد گفت: این مراسم ۱۷ تیر با سخنرانی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد پورمیرزایی، مسئول ستاد کشوری طرح ولایت با اشاره به برگزاری این طرح در مشهد مقدس به خبرنگار دانشجو گفت: بیست و چهارمین دوره طرح ولایت با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور ۱۷ تیرماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

مسئول ستاد کشوری طرح ولایت با بیان اینکه در این دوره حدود ۲۷۰۰ دانشجو دختر و ۱۷۰۰ دانشجو پسر شرکت می‌کنند، افزود: این طرح به صورت دو دوره ۴۰ روزه برگزار می‌شود. دوره اول دوشنبه ۱۷ تیرماه و دوره دوم ۳۰ تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.

پورمیرزایی مراسم افتتاحیه دوره نخست را ۱۷ تیرماه با سخنرانی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در حرم مطهر رضوی ساعت ۱۷عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح اساتید مطرح کشوری از جمله حسن رحیم پورازغدی، آیت الله صدیقی، نبویان و دیگر اساتید برجسته حضور دارند و مسائل و موضوعات روز سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را با دانشجویان به بحث و تبادل نظر می‌گذارند، تاکید کرد: ۶ کتاب «مبانی اندیشه اسلامی»، «معرفت شناسی»، «خداشناسی فلسفی»، «انسان، راه و راهنما شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست» در این دوره برای دانشجویان تدریس می‌شود.

مسئول ستاد کشوری طرح ولایت با اشاره به برگزاری دوره کشوری طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری بسیج دانشجویی کشور و موسسه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پورمیرزایی درباره نحوه پذیرش دانشجویان نیز گفت: دانشجویان برای شرکت در طرح ولایت پس از دریافت نمره قبولی مصاحبه و یک آزمون اینترنتی امکان شرکت در این دوره را دارند. این دوره مختص بسیجیان نیست و همه دانشجویان امکان شرکت در آن را دارند.

وی ضرورت برگزاری این دوره را در راستای تحکیم مبانی معرفتی و دینی دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان شرکت کننده در این طرح، حضور در طرح ولایت را نقطه عطفی در زندگی خود و باعث شناخت عمیق خود از اسلام، دین، خدا و پیامبر می‌دانند.

نظر شما