شناسهٔ خبر: 33816840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«بسیجی» باید مطالبه‌گر باشد/ بسیج در شرایط سخت در کنار مردم است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسیج محافظه‌کار و سازشکار نیست و باید مطالبه‌گر باشد، گفت: کسی که مطالبه‌گر نباشد روحیه بسیجی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار علی قاسمی، شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره خط امام(ره) دانشجویی در دانشگاه آزاد بیرجند اظهار داشت: بسیج امروز در همه صحنه‌ها باید حضور جدی و گسترده‌ای داشته باشد.

وی افزود: بسیج در دفاع مقدس کارنامه قوی دارد، چراکه 75 درصد رزمنده‌ها در دفاع مقدس بسیجی بودند.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مبتکر واژه بسیج امام راحل هستند، اضافه کرد: امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین بسیج مردمی را با اعتماد و تکیه به مردم تشکیل دادند و امروز بیش از 40 میلیون نفر در کشور با بسیج در ارتباط هستند.

قاسمی اضافه کرد: بسیج امروز نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف به الگویی برای مقاومت دیگر کشورها تبدیل شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص یک بسیجی عنوان داشت: ولایتمداری، شهادت‌طلبی، خدمت به مردم، خدمت به اسلام و برای خدا، مدافع اسلام و خطرپذیربودن، داشتن بصیرت از جمله ویژگی‌های یک بسیجی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسیج همواره در کنار مستضعفان و محرومان بوده و خواهد بود، تصریح کرد: بسیج در شرایط سخت هم در کنار مردم است همان‌طور که در سیل اخیر و زلزله سمت غرب کشور حضور پررنگ بسیج را برای کمک به مردم را مشاهده کردیم.

قاسمی بیان داشت: امسال 40 عرصه برای سند انتظار بسیجیان تعریف شده است که باید در آن‌ها حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیج محافظه‌کار و سازشکار نیست و باید مطالبه‌گر باشد، اضافه کرد: کسی که مطالبه‌گر نباشد روحیه بسیجی ندارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اصل دشمن‌شناسی و بصیرت در بسیجی را دو ویژگی بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: یک بسیجی باید در موضوعات مختلف دیدگاه داشته و مطالبه‌گر باشد.

قاسمی تصریح کرد: یک بسیجی هرگز نباید در جناح‌های سیاسی باشد، اما باید مسائل سیاسی رصد کند، چراکه بسیج هرگز دنبال احزاب حرکت نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: یک بسیجی باید آگاه و بصیر باشد وگرنه جبهه و خاکریز و خودی را از دشمن تشخیص نخواهد داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیشترین دیدار را با دانشجویان، اساتید و طلاب داشتند، اضافه کرد: ایشان جوانان را آینده‌سازان و آینده داران کشور می‌دانند و اعتماد خاصی به جوانان دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با اتکای به همین جوانان که رویش‌های انقلاب هستند، اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، عنوان داشت: عملکرد بسیج در کشور تاکنون درخشان بوده و مردم اعتماد کاملی به بسیج و بسیجیان دارند.

گفتنی است، یازدهمین دوره خط امام(ره) دانشجویی با حضور بیش از 100 دانشجو از سراسر استان از 10 تا 16 تیرماه به همت بسیج دانشجویی استان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: بیش از 100 دانشجو امسال در یازدهمین دوره خط امام(ره) استانی خراسان‌جنوبی شرکت کردند که این تعداد دانشجو از بین 600 نفر دانشجوی ثبت‌نام‌کننده و متقاضی در دوره بعد از مصاحبه انتخاب شدند.

ابوذر صلاحی افزود: یازدهمین دوره طرح ولایت دانشجویی خراسان‌جنوبی از 10 تا 16 تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در این دوره مباحث معرفتی، بصیرتی، تربیتی و تشکیلاتی و مهارتی به دانشجویان شرکت‌کننده ارائه می‌شود، تصریح کرد: در این دوره سه کتاب با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی، انسان ۲۵۰ ساله، جدال دو اسلام و خلاصه جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره) به دانشجویان تدریس می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: در برنامه‌های بسیج دانشجویی از جمله خط امام(ره)، طرح هجرت، راهیان نور متقاضی بسیار زیاد است اما به دلیل کمبود اعتبارات توان استفاده از همه دانشجویان متقاضی در برنامه‌ها نیست.

انتهای پیام/3403/ج

نظر شما