شناسهٔ خبر: 33750268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عملکرد خوب قرارگاه «پیشرفت و آبادانی» استانداری را هم پای کار آورد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسن‌جنوبی با بیان اینکه با هم‌افزایی و همکاری موجود توانستیم از نهادهای خدمات‌رسان در این زمینه (توانمندسازی روستائیان) کمک بگیریم، گفت: عملکرد خوب قرارگاه سبب شده استانداری خراسان‌جنوبی این مهم را الگو قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار علی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: موضوع جدیدی در مسئله خدمت‌رسانی بی‌منت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سه سال اخیر شکل گرفت که با هم‌افزایی با سار مجموعه‌ها پیش رفت.

وی با بیان اینکه سپاه از سال 1364 با اجرای برنامه‌هایی در ابعاد بهداشتی، عمرانی و برگزاری اردوهای جهادی به‌دنبال محرومیت‌زدایی بود، بیان داشت: همچنین با توجه به دغدغه رهبری، برنامه‌های فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به تشکیل و فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در خراسان‌جنوبی، تبیین کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی بر اساس فرمان رهبر انقلاب در راستای پیشرفت با الگوی اسلامی ایرانی و به‌منظور آبادسازی یک هزار نقطه در سراسر کشور تشکیل شد.

قاسمی  با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی ذیل نهاد سپاه پاسداران و به فرماندهی فرمانده سپاه پاسداران در هر یک از استان‌های کشور تشکیل شده، تصریح کرد: کارگروه‌های پنج گانه‌ای در این قرارگاه از جمله کارگروه معیشت، سلامت، فرهنگی، تعلیم و تربیت و عمران و زیرساخت‌ها راه‌اندازی شده است.

انتخاب دورترین و محروم‌ترین مناطق

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نقاط هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی دورترین و محروم‌ترین مناطق و دهستان‌های با پایین‌ترین رتبه برخورداری است، تصریح کرد: طرح‌های این قرارگاه در شش دهستان خراسان‌جنوبی شامل شوسف و میغان در نهبندان، درح در سربیشه، قهستان در درمیان، پترگان در زیرکوه و منتظریه در طبس اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه هدف اصلی کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مشارکت مردمی در روستاها است، مطرح کرد: بنابراین همه مردم باید بتوانند در همه فرآیند برنامه‌ها پای کار باشند.

قاسمی با بیان اینکه با هم‌افزایی و همکاری موجود توانستیم از نهادهای خدمات‌رسان در این زمینه (توانمندسازی روستائیان) کمک بگیریم، تبیین کرد: عملکرد خوب قرارگاه سبب شده استانداری خراسان‌جنوبی این مهم را الگو قرار دهد.

قرارگیری 6 دهستان خراسان‌جنوبی در طرح آبادانی

وی با اشاره به اینکه ظرفیت روستاها شناسایی شده و هیأت‌ها و شوراهای اندیشه‌ورز در این روستاها تشکیل شده، اضافه کرد: در حال حاضر شش دهستان تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار دارند که افزایش تعداد دهستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بیان داشت: در مبحث وام و تسهیلات موانعی در روستاها وجود و قوانینی در تضمین و ضمانت فراهم نبود که توانستیم این مهم را تا حدودی مرتفع کنیم.

قاسمی از برگزاری اردوهای جهادی با محوریت قررگاه پیشرفت و آبادانی در استان خبر داد و افزود: در بخش توانمدسازی روستائیان علاوه بر جذب اعتبارات از کارگروه‌ها و قرارگاه مرکزی توانستیم از سرمایه و اعتبارات استانی به‌ویژه بسیج سازندگی کمک گرفته و کار را دنبال کنیم.

وی بیان داشت: الگوی مدیریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این زمینه که نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم الگوی خوبی به‌ویژه در روستاها است چرا که کمک را در میدان و صحنه به روستاییان ارائه می‌دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت قرارگاه در بخش‌های مختلف، اعلام کرد: در بخش مرمت و آبرسانی قنوات، خشکسالی و ایجاد بندهای خاکی اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

تلاش برای رونق اقتصادی روستاها

قاسمی اعلام کرد: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز با حمایت از راه‌اندازی نمایشگاه‌هایی برای عرضه مستقیم محصولات در مرکز دهستان و استان که در حال پیگیری آن هستیم همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی و معرفی این فعالیت‌ها داریم.

وی با اشاره به اینکه در اطلاع‌رسانی و توجیه نهادها و ارگان‌ها موفق بوده ولی در واگذاری اعتبارات و پروژه‌ها چندان موفق نبوده‌ایم، اضافه کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با کمک مسؤولان محلی و توانمندسازی مردم با کمک خود مردم بدون اینکه سرمایه‌ای هزینه کند، فعالیت می‌کند.

خود را از مردم می‌دانیم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما خود را از مردم می‌دانیم مطرح کرد: ایجاد اشتغال برای 310 نفر، ارائه آموزش‌های افزایش درآمد برای دو هزار نفر، کمک به محرومیت‌زدایی، ساخت 160 واحد الگویی برای طیور و 16 جایگاه دام، هماهنگی جهت تعیین خوراک دام و طیور، توزیع نهال، توزیع بسته‌های معیشتی و تحصیلی و غیره گوشه‌ای از فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی است.

قاسمی با تأکید بر اینکه دولت باید با همه قوا بسیج شود تا این کار دنبال شود، مطرح کرد: اگر سیاست‌های نظام و دولت هماهنگ و دولت خدماتی که با زحمت در حاشیه شهرها ارائه می‌دهد را به روستاها ببرد قطعا مردم برمی‌گردند زیرا امکانات زیرساختی درون روستاها وجود دارد.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما