شناسهٔ خبر: 33634790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

1150 زائر خانه خدا از فرودگاه کرمانشاه وارد جده می‌شوند

مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و 150 زائر خانه خدا، 30 و 31 تیرماه از طریق پنج پرواز ازفرودگاه کرمانشاه وارد جده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حامد دارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اعلام زمان اعزام حج تمتع امسال، اظهار داشت:کاروان‌های حج تمتع 30 و 31 تیرماه از طریق ایستگاه پروازی کرمانشاه وارد فرودگاه جده می‌شوند.

مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: 895 زائر از استان در قالب هفت کاروان(چهار کاروان اهل تشییع و سه کاروان اهل تسنن) برای زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند.

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر این تعداد کاروان میزبان یک کاروان از استان ایلام و یک کاروان از استان همدان هستیم که در مجموع یک‌هزار و 150 نفر در قالب پنج پرواز از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی 2 روز اعلام شده به سمت جده پرواز خواهند کرد.

دارابی یادآور شد: زائران از آن‌جا به سمت مکه می‌روند و حدود 30 روز در شهر مکه، اعمال حج را را به جا می‌آورند و بعد از آن به مدینه منوره مشرف و حدود پنج روز دیگر نیز در شهر مدینه هستند و طی روزهای دوم و سوم شهریورماه از طریق فرودگاه مدینه به کرمانشاه بر می‌گردند.

وی با بیان اینکه به منظور آشنایی زائران با مناسک حج 12 جلسه آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود، گفت: این جلسات قریب به چهار ماه است که در روزهای جمعه در راستای آموزش دادن زائران برگزار می‌شود که علاوه بر آن از طریق فضای مجازی موشن‌گرافیک‌هایی از حضور در فرودگاه تا انجام اعمال حج نیز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش مشترک یاوران حجاج اهل تشیع و تسنن و طرح مودت کاروان‌های اهل تشیع حج تمتع امسال استان طی هفته گذشته، افزود: همایش ویژه بانوان حج‌گذار نیز طی هفته‌جاری برگزار می‌شود که درباره مسائل حوزه بانوان نکاتی ذکر خواهد شد.

انتهای پیام/پ

نظر شما