شناسهٔ خبر: 33392155 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل اپلیکیشن سویچ در حاشیه اینوتکس 2019 :

ساماندهی بازار خودرو  در گرو شفاف کردن معاملات است

30054

مدیر عامل اپلیکیشن خرید و فروش خودرو سویچ در حاشیه اینوتکس 2019 با تشریح مزیت های این اپلیکیشن گفت: ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت این بازار باید از طریق شفاف سازی معاملات انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری اینوتکس میثم شفیق رئیس هیأت مدیره شرکت پارسا نوآوران سامان ایرانیان – ارائه کننده اپ سوئیچ - با اشاره به آشنایی ۱۵ ساله این مجموعه با چالش‌ها و پیچیدگی‌های بازار خودرو، اظهار کرد: تجربیاتی که ما در این حوزه داشتیم و مشکلاتی که در بازار خرید و فروش سنتی خودرو مشاهده می‌کردیم، موجب خلق ایده اپلیکیشن سویچ شد.

وی در تشریح مشکلات بازار خودرو بیان کرد: مشکلات بازار خودرو به دو دسته دغدغه‌های فروشندگان خودرو و مسائل و مشکلات خریداران خودرو تقسیم می‌شود که در هر دو دسته، نبود شفافیت، اصلی ترین چالش به شمار می‌رود.

شفیق، با بیان اینکه در بازار خریدو فروش سنتی خودرو اغلب معاملات به وسیله دلالان و واسطه‌ها انجام می‌شود، گفت: در بازار سنتی خودرو، دلالان همه کاره بازار هستند و اگرچه طی سال‌های اخیر برخی اپ ها و سایت‌ها با شعار حذف واسطه‌ها وارد بازار خودرو شدند اما به دلیل این که مسئولیتی در برابر خریداران و فروشندگان نمی‌پذیرفتند خود این سایت‌ها و اپ ها به بستری برای واسطه‌ها تبدیل شدند.

شفیق، با تاکید بر این که فروشندگان خودرو دو دغدغه مهم دارند، در این باره توضیح داد: یک دغدغه فروشندگان خودرو این است که مبلغ پول فروش خودرو خود را نقدا و فوری دریافت کنند و مسئله مهم دیگر از نظر آنها این است که پلاک متعلق به آنها که روی خودرو نصب است هر چه سریع‌تر بعد از فروش خودرو از روی خودرو فک شود و خریدار با خودرویی که پلاک آنها روی آن نصب است، تردد نکنند.

وی در مورد دغدغه خریداران نیز گفت: خریداران نیز دو دغدغه دارند؛ یکی این که مطابق ارزش خودرو، پول بدهند و قیمتی که می‌پردازند بیشتر از ارزش خودرو نباشد و دوم این که سند خودرو هر چه سریع‌تر به نام آنها صادر شود.

محمد مهدی کاشف مدیرعامل شرکت پارسا نوآوران سامان ایرانیان – ارائه کننده اپ سوئیچ نیز در این نشست خبری با بیان این که ما با در نظر گرفتن ملاحظات هر دو طیف خریداران و فروشندگان خودرو و برای برطرف کردن این دغدغه‌ها اپلیکیشن سویچ را طراحی کردیم، گفت: ساماندهی بازار خودرو در گروه شفاف کردن معاملات این بازار است. در سویچ ما خودرو را از نظر فنی، بدنه، مسائل حقوقی و قیمت کارشناسی می‌کنیم و مسئولیت کارشناسی‌های خود را قبول می‌کنیم. ضمناً ما در سویچ یک نظام معاملاتی ایجاد کرده‌ایم که فروشنده و خریدار به صورت مستقیم و بدون دخالت واسطه‌ها با هم معامله می‌کنند.

وی با اشاره به بحرانی شدن بازار خودرو در ماه‌های اخیر افزود: پلت فرم‌ها و سایت‌هایی که فقط انتشار دهنده آگهی فروش خودرو هستند و مسئولیتی در برابر محتوای آگهی قبول نمی‌کنند یکی از عوامل آشفتگی بازار خودرو هستند در حالی که سویچ مسئولیت محتوای منتشر شده توسط این اپلیکیشن را می‌پذیرد و در برابر قیمت‌گذاری و کارشناسی‌های فنی و حقوقی که انجام می‌دهد، پاسخگو است.

کاشف با بیان اینکه در سوئیچ کلیه مراحل معامله به جز مرحله ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی بدون نیاز به حضور فیزیکی فروشنده و خریدار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سوئیچ ضمن آسان کردن مراحل معامله خودرو با ایجاد امکان رصد قیمت کارشناسی و قیمت‌های پیشنهادی خریداران به کاربران امکان می‌دهد کشف قیمت را به صورت واقعی‌تری انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما