شناسهٔ خبر: 33037392 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تفاهم‌نامه بنیاد برکت و بانک پارسیان

­ایجاد ۸۴ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور

در تفاهم‌نامه بنیاد برکت و بانک پارسیان، ۸۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و سیل‌زده‌ی کشور ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بانک پارسیان امضا شد که در نتیجه آن، ۸۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و سیل‌زده‌ی کشور ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.
سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به تأکیدات و سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت در سال ۹۸ اجرای ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را در ۲۵ استان و ۱۵۰ شهرستان در دست اجرا دارد که این مهم، به اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال نیازمند است. برای تأمین این میزان اعتبار، علاوه بر منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مشارکت منابع بانکی نیز مورد نیاز است.
وی افزود: در این راستا و برای تأمین اعتبار مورد نظر، پیش از این با بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید قرارداد همکاری امضا کرده‌ایم و امروز هم تفاهم‌نامه‌ی همکاری با بانک پارسیان منعقد شد.
جعفری ادامه داد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی برکت که امکان راه‌اندازی یا تکمیل‌شان با ۱۰۰ میلیون ریال فراهم باشد، به‌طور قرض‌الحسنه تأمین مالی می‌شود. این ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی، امکان ایجاد شغل برای ۸۴ هزار متقاضی را به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: نقاط هدف این تفاهم‌نامه، مناطق محروم روستایی و سیل‌زده خواهد بود و افراد واجد شرایط از طریق شبکه‌ی تسهیل‌گران بنیاد برکت به بانک پارسیان معرفی خواهند شد.
محمدرضا فقیری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان نیز یکی از رسالت‌های این صندوق را ایجاد اشتغال، کمک به محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم بیان کرد و گفت: بنیاد برکت طرح‌های اشتغا‌ل‌زایی اجتماع‌محور خوبی را در حوزه کسب‌ و کار‌های خرد و خانگی تهیه و در سطح کشور اجرایی کرده است. هم‌راستایی فعالیت این دو نهاد و تعاملات مشترک در این زمینه، موجب تنظیم و انعقاد این تفاهم‌نامه‌ی همکاری شده است که به شکل عملیاتی، سبب تقویت و حمایت از شغل‌های خرد و خانگی خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه این تفاهم‌نامه قابل تمدید است، اضافه کرد: در مرحله نخست این تفاهم‌نامه، به ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار همه کشور تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان با اشاره به همکاری‌های گذشته این صندوق با بنیاد برکت، گفت: امیدواریم این تعاملات و اقدامات مشترک در آینده نیز ادامه داشته باشد.

نظر شما