شناسهٔ خبر: 67259399 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت ۱۱۴ هزار تن جو از مزارع آذربایجان‌ غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی با اشاره به آغاز برداشت جو از سطح ۵۲ هزار هکتار از مزارع استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱۴ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی برداشت ۱۱۴ هزار تن جو از مزارع آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ علی دیانتی گفت: در استان آذربایجان غربی ۱۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع به کشت آبی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار هم به کشت دیم جو اختصاص یافته است.

دیانتی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جاری، پیش‌بینی می‌شود از مزارع دیم به طور متوسط یک‌هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و از مزارع آبی چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار محصول برداشت شود.

وی گفت: ارقام مورد استفاده در مزارع آبی شامل بهمن، جلگه و مهتاب بوده و در مزارع دیم از ارقام سهند، انصار، آبیدر، آردا و قافلان استفاده شده است.

دیانتی افزود: خرید جو با مباشرت تعاون روستایی استان در ۱۳ شهرستان و با قیمت ۱۰ هزار تومان و با افت مفید سه درصد و غیر مفید دو درصد و با نظارت کارشناسان مدیریت زراعت جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

وی، با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان هم گفت: با مشارکت ۳۴ هزار نفر از کشاورزان استان در طرح جهش تولید در دیمزارها ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان که زیر کشت غلات و به صورت عمده گندم است به این امر اختصاص یافته و اجرایی‌شدن این طرح کمک شایسته‌ای به افزایش تولید در اراضی زیر کشت داشته است.

دیانتی تصریح کرد: از مجموع ۳۵۰ هزار هکتار از مزارع زیر پوشش ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارها، تاکنون بیش از ۲۶۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت محصول گندم، ۳۳ هزار و ۴۵۴ هکتار محصول جو، ۳۶ هزار و ۸۰۲ هکتار نخود و یک‌هزار و ۶۴۳ هکتار زیر کشت عدس قرار گرفته است.

وی گفت: در این طرح حدود ۳۶۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ، ۸۰۰ هکتار دانه روغنی کاملینا، هشت هزار و ۷۴۵ هکتار علوفه و ۷۰۱ هکتار گیاه دارویی هم در اراضی دیم استان کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: این طرح در ۱۸ شهرستان استان در سطح یک‌هزار و ۶۹۹ روستا به غیر از شهرستان چهار برج اجرا می‌شود که بیشترین سطح کشت با ۷۷ هزار و ۴۲۸ هکتار مربوط به شهرستان بوکان است.

نظر شما