شناسهٔ خبر: 32709741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح ضیافت الهی در 420 بقعه متبرکه گیلان

طرح ضیافت الهی، کار ویژه فرهنگی ماه مبارک رمضان سازمان اوقاف هم‌زمان با سراسر کشور در 420 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسمین ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای کار ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی در 420 بقعه متبرکه استان گیلان اظهار کرد: این طرح از 16 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 15 خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در برگزاری این طرح 35 مبلغ اعزامی از قم و 134 روحانی بومی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم مهم‌ترین بخش طرح ضیافت الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه کار ویژه‌های فرهنگی سازمان اوقاف باهدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، افزود: طرح ضیافت الهی ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان را دنبال می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه 308 کلاس آموزش قرآن کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه فعال هستند، گفت: این کلاس‌ها مجری برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطوح مختلف در استان گیلان خواهند بود.

وی از برگزاری جزء خوانی روزانه قرآن کریم در 116 بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: برجسته‌ترین محفل جزء خوانی که به همت اوقاف گیلان در آستان خواهر امام (س) رشت برگزار می‌شود از شبکه استانی باران پخش زنده خواهد شد و در رسانه ملی نیز بازتاب دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگوی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان نیز در بقاع شاخص مجری این طرح در استان دایر می‌شود.

علیزاده با اشاره به توزیع سحری در برخی بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی از محل نیات واقفان خیراندیش افزود: سلسله جشن‌های باشکوهی برای گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در بقاع مجری طرح ضیافت الهی نیز برگزار می‌شود.

وی به تجربه خوب اطعام افطاری ساده در پیاده راه فرهنگی رشت به همت اداره اوقاف رشت اشاره کرد و گفت: امسال نیز برای ترویج این سنت حسنه، سفره افطاری ساده در رشت و هفت شهرستان دیگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 84007

نظر شما