شناسهٔ خبر: 32690118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برگزاری طرح ضیافت الهی در ۷۰ بقعه متبرکه استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری طرح ضیافت الهی از ۱۶ اردیبهشت ماه تا ۱۵ خرداد ماه در سطح ۷۰ بقعه متبرکه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ حجت الاسلام حسین دلاوری که در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح برنامه های طرح ضیافت الهی سخن می گفت ، با اعلام این خبر ادامه داد : ستاد ویژه طرح ضیافت الهی در شهرهای استان تشکیل شده که در همین راستا مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان همزمان با آخرین جمعه ماه شعبان به همراه قرائت خطبه معروف پیامبر اکرم(ص) در سطح استان برگزار شد.
وی ترویج فرهنگ افطاری ساده ، فعال سازی خیمه‌های معرفت ، پذیرایی و اسکان مبلغین ، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و طرح ضیافت الهی، برگزاری ویژه برنامه خدیجه « مادر امت » مصادف با دهم ماه مبارک رمضان ، برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری مراسم شب قدر و... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ماه مبارک رمضان عنوان نمود.
حجت الاسلام دلاوری با بیان اینکه برگزاری ۱۶ برنامه ویژه فرهنگی و اجتماعی به مناسبت این ایام در دستور کار قرار دارد و انجام خواهد شد ، اضافه کرد : این برنامه ها شامل برگزاری تفسیر قرآن کریم در ۲۲ بقعه توسط اساتید تفسیر قرآن کریم ، برگزاری ترتیل ‌خوانی در سطح ۳۶ بقعه ، برپایی سفره افطاری در سطح ۴۱ بقاع و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری و بین المللی در سطح ۱۷ بقعه و... می باشد.
 مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی برگزاری خیمه معرفت را از دیگر برنامه‌های این اداره کل به مناسبت ماه مبارک رمضان عنوان کرد و بیان داشت: آماده‌سازی محوطه‌ها و شبستان‌ ها و تهیه قرآن و مفاتیح جدید ، برگزاری سه وعده نماز و اجرای قرائت ادعیه مشترک ماه رمضان، پاسخ به شبهات دینی، بخشی دیگر از این برنامه‌ها است.
46

نظر شما