شناسهٔ خبر: 67658265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعویق مسابقات لیگ استانی فوتبال کردستان 

سنندج- ایرنا- رئیس هیات فوتبال کردستان گفت: یک ماه قبل باید مسابقات لیگ استانی فوتبال آغاز می‌شد اما مجوز برگزاری آن هنوز صادر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، با اینکه فدراسیون فوتبال، رضا رحمانی را رئیس هیات کردستان می‌داند اما اداره کل ورزش و جوانان استان، او را رد صلاحیت شده تلقی می کند.

رحمانی ۲ دوره رئیس هیات فوتبال کردستان و قبل از آن چهار سال دبیر هیات این استان بوده است اما آذر سال گذشته با اتمام دوره ریاستش، صلاحیت او برای نامزدی هیات احراز نشد.

وی شامگاه شنبه، نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۴ اساسنامه فدراسیون فوتبال، اگر انتخابات هیات به هر دلیلی به تعویق بیفتد، رئیس قبلی هیات همچنان سکاندار کار خواهد بود تا مجمع برگزار شود.

پیش از این فرزاد خاکی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفته بود که آیین‌نامه فدراسیون فوتبال با فدراسیون‌های دیگر تفاوت دارد و این قضیه مشکلاتی را برای ادارات کل ورزش و جوانان در کشور ایجاد کرده است.

رئیس هیات فوتبال کردستان با اشاره به احراز نشدن صلاحیتش برای ریاست هیات که قرار بود آذر پارسال انجام شود، خاطرنشان کرد: انتخابات هیات فوتبال کردستان قرار بود هشت آذر سال گذشته برگزار شود و روال انتخابات هم بر اساس قوانین هیات فوتبال پیش رفت و من در مرحله نخست رد صلاحیت شدم.

رحمانی با بیان اینکه ۲۰ نفر از ۲۴ عضو دارای حق‌ رای در مجمع سالانه هیات فوتبال، خواستار اعلام دلایل رد صلاحیت من شدند، تصریح کرد: با این وجود اداره کل ورزش و جوانان استان تا امروز دلایل خود را نه بصورت شخصی و نه عمومی اعلام نکرده است.

وی یادآور شد: این در حالیست که هیات فوتبال، هر کاری را طبق قانون و مقررات پیش برده و به همه هیات های شهرستانی تاکید شده تا تعامل کامل را با ورزش و جوانان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسابقات لیگ استانی باید اواخر خرداد آغاز می‌شد، گفت: امسال تا این لحظه بدلیل صادر نشدن مجوز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، این لیگ به تعویق افتاده و تا انتخابات مجمع سه ماه زمان لازم است و اگر مسابقات برگزار نشود، به مشکل برمی‌خوریم.

رئیس هیات فوتبال کردستان گفت: این هیات در هشت سال گذشته جزو سه هیات برتر ورزشی استان بوده است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی حواشی هیات این است که فوتبال رشته‌ای عمومی و همواره پرحاشیه بوده است و در شهر کوچکی که باشگاه و حامی نداریم و دولت سرمایه‌گذاری نمی کند در هر حالتی، داور و هیات فوتبال مقصر شناخته می‌شود.

وی گفت: در حالیکه هیات در صعود تیم های آبیدر و پاره‌زیر سهیم بوده است ولی همواره در بزنگاه سقوط تیم‌ها هیات فوتبال در کانون توجه قرار می گیرد.

رحمانی اظهار کرد: گاهی حواشی از کمبود و کاستی‌ها هم نشات می‌گیرد که تمام کمک‌های انجام گرفته در ۲ سال اخیر، تنها برای قدردانی از ملی‌پوشان بوده و اعضای هیات فوتبال کاملا افتخاری کار می کنند.

رحمانی، در مقام نقد علیه صنایع بزرگ استان کردستان هم گفت: آنها حامی ورزش نیستند و تیم های استان با بدهی خود را بالا می‌کشند.

رئیس هیات فوتبال کردستان گفت: در زمان سفر وزیر ورزش و جوانان به استان، بهترین فرصت وجود داشت تا کاستی‌ها منتقل شود ولی اداره ورزش و جوانان، هیات‌های ورزشی را نادیده گرفت.

رحمانی ابراز اطمینان کرد که اگر باشگاه‌ها آرامش مالی و حامی داشته باشند، درگیر حواشی نخواهند شد.

وی تاکید کرد: کار هیات های فوتبال تیم‌داری، باشگاه‌داری و شرکت در مسابقات نیست.

نظر شما