شناسهٔ خبر: 32687684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

۸۱ بقعه متبرکه خراسان رضوی میزبان ویژه برنامه های ماه رمضان است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۸۱ بقعه متبرکه در استان میزبان ویژه برنامه های ضیافت الهی است

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر یکشنبه در نشست خبری در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های ضیافت الهی که شامل برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و خدماتی است در ۸۱ بقاع متبرکه مجری طرح برگزار خواهد شد.

وی افزود: برخی مساجد شاخص نیز در این طرح همکاری خواهند داشت و ۱۶ مسجد در حاشیه شهر و ۵۵ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان ویژه برنامه‌های سخنرانی و محافل انس با قرآن را برگزار می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: دهم رمضان در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) مراسمی با عنوان «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و همچنین مراسم تولد امام حسن مجتبی (ع) و مراسم لیالی قدر نیز در بقاع برگزار خواهد شد.

احمدزاده تصریح کرد: مراسم جز خوانی و ترتیل خوانی در ۶۳ بقعه برگزار می‌شود و همچنین ۱۰۱ مبلغ نیز در ماه رمضان در طرح‌های این ماه همکاری خواهند داشت.

وی گفت: ترویج افطاری‌های ساده نیز در دستور کار این اداره قرار دارد و به همین منظور با کمک خیرین مراسم افطاری‌های ساده در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه بین المللی قرآن نیز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: مسابقه قرآنی کشوری صدای نور با همکاری مؤسسه آموزش عالی فردوس نیز در ماه رمضان برگزار می‌شود و همچنین مجلس بزرگداشتی در سالروز وفات گوهر شاد در مشهد برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: بسته‌های افطاری خشک از طریق بقاع متبرکه و بیش از ۱۰۰۰ بسته محصولات لبنی از محل موقوفات بین مردم توزیع خواهد شد.

احمدزاده تصریح کرد: در سال گذشته از ۳۷۰ هزار نفر در مراسم‌های افطاری و ۲۴ هزار نفر در مراسم سحری در بقاع متبرکه پذیرایی به عمل آمده است و نزدیک به ۵۸۸ میلیون تومان برای افطاری و ۹۳ میلیون تومان برای سحری‌های سال گذشته هزینه شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

نظر شما