شناسهٔ خبر: 32593627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوي مقامات روسيه و نماینده جنبش فتح

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایتارتاس؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و عزام الاحمد از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح درباره دورنمای تحولات فلسطین گفتگو کردند.

­وزارت امور خارجه روسیه با انتشار گزارشی اعلام کرد، عبدالحفیظ نوفل سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو نیز در این نشست حضور داشته است. مقامات شرکت کننده در این نشست درباره دورنمای تحولات سرزمین های اشغالی با توجه به تصمیمات اجلاس 31 مارس گذشته اتحادیه عرب در تونس و نشست فوق العاده 21 آوریل شورای وزیران امور خارجه عرب در قاهره بحث و تبادل نظر کردند.
وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد روسیه در این نشست بر موضع اصولی خود در خصوص حل و فصل سریع مشکل فلسطینیان بر مبنای اصل حقوقی بین المللی شناخته شده ایجاد کشور مستقل فلسطینی در مرزهای سال 1967 با پایتختی شرق بیت المقدس تاکید کرد.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد بوگدانف که فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاور میانه و آفریقا است و مقام فلسطینی همچنین درباره " دورنمای اصلی روابط دوستانه روسیه - فلسطینیان از جمله حفظ مذاکرات فعال سیاسی " گفتگو کردند.

نظر شما