شناسهٔ خبر: 67283098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قبرس پس از هشدار «سید حسن نصرالله» پا پس کشید

پس از آنکه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هشدار داد که در صورت استفاده از خاک قبرس برای هدف قرار گرفتن خاک لبنان، این کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، نیکوزیا با نگرانی به این سخنان واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، نیکوس کریستودولیدس رئیس جمهوری قبرس روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور جزیره‌ای در شرق مدیترانه، در هیچ عملیات نظامی در منطقه یا جای دیگر دخالت ندارد.

کریستودولیدس این اظهارات را در واکنش به سخنرانی سید حسن نصرالله مطرح کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد که اگر قبرس به اسرائیل اجازه استفاده از بنادر و فرودگاه‌های خود برای هدف گرفتن خاک لبنان را بدهد، می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

خط و نشان نصرالله برای قبرس ؛ این کشور به بخشی از جنگ تبدیل شده است

رئیس جمهور قبرس مدعی شد که کشورش بخشی از راه حل است نه بخشی از مشکل و نقش نیکوزیا در کریدور بشردوستانه برای غزه توسط جهان عرب و جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا هنوز کانال ارتباطی با حزب‌الله یا دولت لبنان وجود دارد؟ بیان کرد: بدون شک، یک کانال ارتباطی با دولت لبنان و دولت ایران وجود دارد. کانال‌هایی از طریق مسیر دیپلماتیک وجود دارند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی روز چهارشنبه به مناسبت شهادت «حاج ابوطالب» فرمانده میدانی حزب‌الله، در مورد همکاری دولت قبرس با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وی تاکید کرد: ما به دولت قبرس هشدار می‌دهیم که اگر فرودگاه‌ها و پایگاه‌های خود را به روی اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان بگشاید، بخشی از جنگ خواهد بود. ما به همبستگی، حمایت و کمک خود به غزه ادامه خواهیم داد و برای همه احتمالات آماده‌ایم و هیچ چیز ما را از انجام این وظیفه باز نخواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما