شناسهٔ خبر: 67283168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پوتین به ویتنام سفر کرد؛ تاکید مسکو و هانوی بر تقویت روابط

روسای جمهور روسیه و ویتنام در هانوی دیدار و ضمن تاکید بر گسترش روابط، چندین توافق و پیمان امضا کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز پنج‌شنبه، ۳۱ خرداد در جریان سفر به ویتنام گفت که تقویت روابط استراتژیک یکی از اولویت‌های او است. پوتین تاکید کرد که آسیا مورد توجه مسکو است.

پوتین یک روز پس از امضای توافقنامه دفاعی متقابل با کره شمالی، گفت که مسکو و هانوی می‌خواهند آنچه را که او یک معماری امنیتی قابل اعتماد در منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌خواند، بسازند.

وی همچنین گفت روسیه مشتاق است سرمایه‌گذاری را در بخش انرژی ویتنام گسترش دهد. 

سفر رئیس‌جمهور روسیه به ویتنام انتقاد شرکای غربی هانوی را برانگیخته است.

تو لام، رئیس‌جمهور ویتنام در دیدار با پوتین انتخاب مجدد وی را به‌عنوان رئیس‌جمهور روسیه تبریک گفت و از دستاورد‌های روسیه، از جمله ثبات سیاسی داخلی تمجید کرد.

لام گفت: یک بار دیگر به دوستمان برای کسب حمایت قاطع در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر تبریک می‌گویم؛ این موضوع بر اعتماد مردم روسیه تاکید می‌کند.

روسای جمهور دو کشور شاهد تبادل ۱۱ توافقنامه و یادداشت تفاهم از جمله در زمینه معامله‌های نفت و گاز، علوم هسته‌ای و آموزش بودند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که به گفت‌وگو با بلوک منطقه‌ای، انجمن کشور‌های آسیای جنوب شرقی که به گفته وی ویتنام نقش فعالی در آن دارد، احترام می‌گذارد. 

پوتین که در ساعات اولیه روز پنجشنبه وارد ویتنام شد، پس از انعقاد پیمان دفاعی با کره شمالی، در آخرین ایستگاه تور آسیایی دو کشور خود قرار دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از زمانی که برای پنجمین دوره ریاست‌جمهوری خود در ماه می (اردیبهشت) سوگند یاد کرد، به چین نیز سفر کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما