شناسهٔ خبر: 32236647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیروهای خلیفه حفتر مجبور به عقب نشینی از اطراف طرابلس شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما نیروهای به اصطلاح ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر، مجبور شدند از محورهای جنوبی طرابلس پایتخت این کشور عقب نشینی کنند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: بیش از یک هفته است که نوار جنوبی طرابلس شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای خلیفه حفتر است. نیروهای حفتر مجبور شدند از بعضی محورها در جنوب طرابلس عقب نشینی کنند. نیروهای حفتر با استفاده از سلاح سنگین در حملات خود به طرابلس، به دنبال تسلط بر پایتخت لیبی هستند. شماری از راکت ها و گلوله های خمپاره نیروهای حفتر به مناطق مسکونی طرابلس اصابت کرد و شماری از غیرنظامیان در این حملات کشته و زخمی شدند. حملات نیروهای حفتر باعث آواره شدن صدها خانواده از مناطق درگیری در جنوب طرابلس شده است. مقامات محلی در طرابلس برای اسکان این آوارگان در شمال طرابلس تا زمان توقف درگیریها، تلاش می کنند.
الجزیره با پخش تصاویر اختصاصی از درگیریها در جنوب طرابلس افزود: نیروی هوایی دولت وفاق ملی، از حمله هوایی به پایگاه نیروهای حفتر در غرب لیبی خبر داد. نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی، در چند محور در جنوب طرابلس، نیروهای حفتر را وادار به عقب نشینی کردند. هواپیماهای وابسته به خلیفه حفتر، چند بار مواضع نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی را در مناطق وادی الربیع و عین زاره در جنوب طرابلس بمباران کردند. در این حمله هوایی، دو نفر از نیروهای وفاق ملی کشته شدند.
این در حالی است که احمد المسماری سخنگوی نیروهای حفتر، از ادامه پیشروی این نیروها به طرف طرابلس با پوشش هوایی، خبر داد.

نظر شما