شناسهٔ خبر: 68305839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اکسیوس: مصر و آمریکا مخالف طرح اسرائیل برای نگه‌داشتن نیروهای خود در فیلادلفیا هستند

آریا فشتمی

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد که، مصر و آمریکا مخالفت خود با طرح رژیم صهیونیستی برای استقرار نیروهای‌شان در مرز مصر - غزه را اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اعلام کردند که، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کند و از او بخواهد تا انعطاف بیشتری نشان دهد تا بتوان توافقی برای آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه حاصل کرد.

این گفت‌وگو قرار است بر روی درخواست جدید نتانیاهو مبنی‌بر باقی گذاشتن نیروهای صهیونیستی در گذرگاه فیلادلفیا در مرز مصر - غزه متمرکز شود.

مذاکره‌کنندگان صهیونیستی و مقامات آمریکایی می‌گویند که این درخواست جدید نتانیاهو به مانعی بزرگ برای دستیابی به یک توافق تبدیل شده است. بایدن می‌خواهد که نتانیاهو در این مورد موضع نرم‌تری اتخاذ کند.

مقامات اسرائیلی، مصری و آمریکایی روزهای یکشنبه و دوشنبه در قاهره برای بحث درباره گذرگاه فیلادلفیا دیدار کردند. به دستور نتانیاهو، این رژیم نقشه‌ای ارائه کرد که نشان می‌داد تل‌آویو برخی از نیروهای خود در فیلادلفیا را کاهش می‌دهد اما همچنان آن‌ها را در طول گذرگاه مستقر نگه می‌دارد. برنامه‌ریزی در رابطه با محل استقرار نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه بخشی از مذاکرات برای این توافق است.

مصری‌ها این طرح را رد کردند و آمریکا نیز به تل‌آویو اعلام کرد که این نقشه غیرقابل قبول است.

نتانیاهو گفته است که به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرده که خواستار حفظ کنترل نیروهای این رژیم بر کل گذرگاه فیلادلفیا است. او همچنین به خانواده‌های گروگان‌های حماس در غزه گفته که ممکن است بلینکن را برای موافقت با این درخواست متقاعد کرده باشد.

مقامات وزارت خارجه آمریکا این موضوع را رد کردند و گفتند که بلینکن قانع نشده و تاکید کردند که ایالات متحده با نتانیاهو در این مسئله موافق نیست.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و مذاکره‌کنندگان به نتانیاهو گفته‌اند که تأخیر در هر توافقی تا زمانی که درخواست جدید او در مورد گذرگاه فیلادلفیا پذیرفته شود، می‌تواند گروگان‌های باقی‌مانده در غزه را به خطر بیاندازد و خطر جنگ منطقه‌ای را افزایش دهد.

بایدن قصد دارد با فشار بر نتانیاهو، او را به سمت موضعی نرم‌تر در این مذاکرات سوق دهد تا توافقی برای آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس حاصل شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما