شناسهٔ خبر: 31843494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

یک کشتی با صد‌ها کانتینر در بندرعباس غرق شد/ تصاویر و فیلم

یک فروند کشتی تجاری در حالی که صد‌ها کانتینر بار همراه خود داشت، ساعتی پیش در یکی از اسکله‌های بندر شهید رجایی بندرعباس غرق شد. / چند خدمه به درون دریا افتادند؛ احتمال فوت آنان وجود دارد.

صاحب‌خبر -
یک فروند کشتی تجاری در حالی که 153 کانتینر بار همراه خود داشت، ساعتی پیش در یکی از اسکله‌های بندر شهید رجایی بندرعباس غرق شد.

به گزارش اعتدال، یک مقام آگاه گفت که این کشتی تجاری که در حال پهلوگیری در یکی از پست‌های بندر شهید رجایی بود به همراه محموله خود به زیر آب رفت.

شاهدان نیز گفتند چند نفر از خدمه هم هنگام غرق شدن کشتی به درون دریا افتادند و احتمال فوت آنان وجود دارد.

با این حال حق شناس، معاون دریایی سازمان بنادر گفت: حال 14 خدمه کشتی خوب است و فقط یک نفر مصدوم شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: یک فروند کشتی با ۱۵۳ کانتینر کالا بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز هنگام تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد و کانتینرها به داخل آب ریخته شدند.

 هادی حق شناس در جمع خبرنگاران درباره حادثه امروز کشتی کوموروز در بندر شهید رجایی گفت: ابعاد این کشتی ۹۰ متر طول و دارای ۱۵۳ کانتینر بود.

وی با بیان این‌که بارگیری این کشتی از بندرعباس انجام می‌شد، گفت: این کشتی حامل کالاهای صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم کلر، و… بود.

حق شناس افزود: ظاهرا در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگزازی رخ داد، بخشی از این کشتی  غرق می‌شود که در حال خارج سازی کانتینرها هستیم.وی ادامه داد:‌ ارتفاع کشتی کف تا بالای آن ۲۵ متر است و عملیات خارج سازی کانتینرها آغاز شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت که این کشتی دارای ۱۴ نفر پرسنل است که همگی هندی هستند و فقط یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است و بقیه سالم هستند.

حق‌شناس افزود: کشتی تحت پرچم جزیره کوموروز بوده است که در ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز در اسلکه ۲۵ بندر شهید رجایی دچار حادثه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز با اعلام خبر حادثه واژگونی یک فروند کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی گفت: تمامی 14 سرنشین این کشتی در دقایق نخست، نجات یافتند.

اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: کشتی کانتینری SL STAR با طول 91.5 متر تحت پرچم کوموروس در اسکله 25 بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت 9:50 صبح امروز(سه شنبه، 28 اسفند) در حین عملیات بارگیری به عللی که در حال بررسی است، دچار سانحه واژگونی شد.

وی افزود: این کشتی 14 نفر سرنشین داشته است که همگی اتباع خارجی هستند؛ تمامی نفرات بلافاصله توسط تیم جستجو و نجات بندر شهید رجایی نجات یافتند و از این 14 نفر، سه نفر مصدوم و تحت مداوا هستند.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: محموله این کشتی شامل 141 باکس کانتینر بارگیری شده 20 فوت و 12 باکس کانتینر بارگیری شده 40 فوت است و مجموعا 153 باکس کانتینر داشته است.

به گفته عفیفی پور، محموله کشتی کالای معدنی و صنعتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات تخلیه و بارگیری بندر بدون توقف در جریان است، اعلام کرد: علل دقیق سانحه توسط تیم کارشناسان کمیته بررسی سوانح بندر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه شرایط کشتی تحت کنترل است، اضافه کرد: همزمان با عملیات بررسی سانحه توسط کارشناسان بندر، گروه عملیات بندری در حال بیرون آوردن کانتینرها از دریا و انتقال به محوطه بندری هستند.

یک کشتی با صد‌ها کانتینر در بندرعباس غرق شد/ تصاویر و فیلم

یک کشتی با صد‌ها کانتینر در بندرعباس غرق شد/ تصاویر و فیلم
یک کشتی با صد‌ها کانتینر در بندرعباس غرق شد

یک کشتی با صد‌ها کانتینر در بندرعباس غرق شد




نظر شما