شناسهٔ خبر: 67275236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ر‌وایت باقری از دیدار با وزیر خارجه قطر در دوحه

سرپرست وزارت امور خارجه گفت که در سفر دوحه ملاقات تفصیلی با وزیر خارجه قطر داشته و افزود: قرار بر این شد هم در موضوعات مرتبط با ثبات و امنیت منطقه و هم برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی بیش از گذشته با هم همکاری داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطر به دوحه سفر کرده امشب (چهارشنبه) ۳۰ خرداد در گفت‌وگویی در تشریح اهداف این سفر گفت: تعاملات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه به ویژه در پرتو سیاست همسایگی که مبدع آن آیت‌الله رئیسی بود، گسترده بوده و شهید امیرعبداللهیان همواره نقش آفرینی موثری را در این عرصه داشتند.

وی بیان کرد: در سفر امروز عصر به دوحه ملاقات تفصیلی با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر داشتم.

وی با بیان اینکه مناسبات همه جانبه‌ای را با قطر داریم، افزود: علاوه بر بحث‌های دوجانبه‌ای که با وزیر خارجه‌ قطر داشتیم، ضمن پیگیری موضوعات مختلف اقتصادی و همکاری‌های سیاسی، درباره اوضاع منطقه به ویژه مسائل مرتبط با نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه و تلاش‌هایی که کشورهای اسلامی باید انجام دهند و ظرفیت‌های مخنلف را برای توقف این جتایات و کمک به مردم فلسطین بسیج کنند، بحث‌های خوبی انجام گرفت..

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: در ادامه رایزنی‌هایی که با دوستان قطری داشتیم این بار قرار بر این شد هم در موضوعات مرتبط با ثبات و امنیت منطقه و هم برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی بیش از گذشته با هم همکاری داشته باشیم.

علی باقری در هفته‌ای که گذشت سفری به عراق و منطقه کردستان عراق داشت. وی پیش از این هم به لبنان، سوریه، ترکیه و روسیه سفر کرد.

نظر شما