شناسهٔ خبر: 31841201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین وضعیت کشتی حادثه دیده؛

سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت

شناور تجاری کانتینر بر در بندر شهید رجایی در حین بارگیری غرق شد که این سانحه تلفات جانی نداشت

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ شناور تجاری کانتینر بر در بندر شهید رجایی امروز در حین بارگیری غرق شد که خوشبختانه این سانحه تلفات جانی نداشت.
 
گفتگو با حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر درباره جزییات حادثه برای کشتی تجاری در بندر شهید رجایی:
معاون دریایی سازمان بنادر گفت: این کشتی امروز حدود ساعت 9 صبح حدود 153 کانتینر بارگیری می کند و کانتیرنهای آخر که به کشتی منتقل می شود کشتی پای اسکله غرق می شود کالاهای این کانتنیرها صادراتی بوده است. عوامل بندری پرنسل کشتی را بلافاصله به بندر منتقل می کنند که تمام 14 نفر عوامل این کشتی سالم هستند و به جز یک نفر که از ناحیه پا آسیب دیده است.
در حال حاضر عملیات تخلیه کانتینر آغاز شده و بعد از آن هم آزاد سازی کشتی انجام می شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3302101"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2382329/3302101?width=350&height=250"></script></div>
علت این حادثه: چیدمان نادرست بار در کشتی و از بین رفتن تعادل آن  
حق شناس افزود: براساس نقشه بارچینی در کشتی که بین افسر کشتی و عواملی که مسئولان بارگیری انجام می شود، باید با هماهنگی طوری در کشتی چیدمان شود که تعادل کشتی از بین نرود که این حادثه به دلیل چیدمان نادرست اتفاق افتاده است.
وي گفت: این کشتی ۹۰ متر طول داشت و حامل کالا‌های صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم کلر، و… بود که ظاهرا در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذری رخ داد، بخشی از این کشتی غرق می‌شود که در حال خارج سازی کانتینر‌ها هستیم.
 
سانحه غرق کشتی در شهید رجایی تلفات جانی نداشت
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: سانحه غرق شدن کشتی در بندر شهید رجایی تلفات جانی نداشت.
الله مراد عفیفی پور در گفتگو با مانا با بیان اینکه صبح امروز یک کشتی کانتینری کوچک در اسکله بندر شهید رجایی غرق شد، تصریح کرد: این کشتی ۱۴ خدمه داشت که عمدتا ملیت هندی دارند و خوشبختانه همه آن‌ها زنده هستند و تلفات جانی نداشتیم.
وی افزود: تنها یک نفر از این افراد زخمی شده است که هم اکنون در مراکز درمانی در حال مداواست.
عفیفی پور در پاسخ به این سوال که کشتی سانحه دیده با پرچم کدام کشور در بندر پهلو گرفته است، گفت: این کشتی با پرچم جزایر کومور در بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود و در حال تخلیه محموله کانتینری خود بود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در رابطه با علت سانحه نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر دلیل سانحه مشخص نیست و ضمن انجام عملیات امداد و نجات در حال پیگیری علت حادثه نیز هستیم.
صبح امروز یک فروند کشتی کانتینری در اسکله کانتینری بندر شهید رجایی به علت نامعلومی دچار سانحه شد که طبق آخرین خبر‌های دریافتی این کشتی کاملا غرق شده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان: فعالیت بندرشهید رجایی به طور عادی در حال انجام است
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این حادثه ساعت نه و نیم صبح امروز رخ داد، این شناور هندی از مبدا بندر جبل علی دبی وارد بندر شهید رجایی شده بود.
اله مراد عفیفی پور افزود: این شناور ۱۴ خدمه داشت که خوشبختانه هیچ فوتی نداشت و سه آسیب دیده این حادثه نیز دو نفر در محل مداوا شدند و یک نفر به بیمارستان اعزام شد.
وی گفت: غرق شدن این شناور هیچ اختلالی در فعالیت بندر شهید رجایی ایجاد نمی‌کند و هم اکنون فعالیت بندرشهید رجایی به طور عادی در حال انجام است.
عفیفی پور گفت: با هماهنگی‌های لازم انجام شده با مالک کشتی این شناور بزودی از آب بیرون کشیده می‌شود.
وی  گفت :علت حادثه در دست بررسی است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3302153"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2382329/3302153?width=400&height=300"></script></div>
وزیرراه: دلایل بروز حادثه غرق شدن کشتی کانتینری درحال بررسی است
وزیرراه و شهر سازی گفت: یک کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی درحال تخلیه و بارگیری بوده که غرق شده و هنوز مشخص نیست چه عوامل و عللی در این حادثه موثر بوده است.
محمد اسلامی افزود: هم اکنون تیمی درحال بررسی موضوع است و امیدواریم با ارائه گزارش این گروه بتوان درباره علت این حادثه اظهار نظر کرد.
وی تاکید کرد: نکته مهم این است که این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته و جز یک نفر که مصدوم شده بقیه خدمه کشتی درسلامت بسرمی برند.
 
جزئیاتی از حادثه کشتی کانتینری خارجی در بندر شهید رجایی
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز یک فروند کشتی با ۱۵۳ کانتینر هنگام تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد و کانتینر‌ها به آب ریخته شدند.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس افزود: این کشتی ۹۰ متر طول داشت و حامل کالا‌های صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم کلر، و… بود.
وی افزود: ظاهرا در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذری رخ داد، بخشی از این کشتی غرق می‌شود که در حال خارج سازی کانتینر‌ها هستیم.
حق شناس افزود: این کشتی دارای ۱۴ نفر پرسنل است که همگی هندی هستند و فقط یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است و بقیه سالم هستند.
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت
سانحه غرق کشتی تلفات جانی نداشت

نظر شما