شناسهٔ خبر: 3096086 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

احمدی اعلام کرد:‌

راه اندازی 240 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در کشور

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی حدود 240 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده سازمان یافته زیر نظر این وزارتخانه دراستانهای کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش جوان برنا،‌ علی اصغر احمدی مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود:‌ از این شمار تاکنون هفت مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در مازندران راه اندازی شده که تعداد پنج مرکز در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در مراکز مشاوره خانواده به صورت دولتی و خصوصی در کشور انجام می شود، تصریح کرد: این مرکز از این جهت دولتی است که سازمان دانش آموزی آموزش پرورش مکان های مراکز مشاوره را فراهم می کند و مراجعان به صورت خصوصی فقط حق مشاوره را پرداخت می کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده ها باید از ابتدای برنامه ریزی تا ارزشیابی فرزندان حضور داشته باشند، بیان کرد: نظام آموزش و پرورش باید به یک نهاد آموزش و پرورش تبدیل شود به این معنی که نهاد یک معنی اجتماعی دارد مثل نهاد خانواده و جامعه خودش از این نهاد خود به خود محافظت می کند.

احمدی ادامه داد: طبق مبانی نظری سند تحول بنیادین که مرتب باید خوانده شود به صراحت گفته شده اولیا نه تنها باید از سطح برنامه ریزی وارد برنامه های دانش آموزی شوند بلکه باید تا حد تعلیم و تربیت به فرزندان خود توجه کنند.

وی اضافه کرد: در نظامی که اکنون پیش بینی و طراحی شده، مسوولیت اصلی آموزش و پرورش فرزندان بر عهده پدر و مادر و مدرسه به وکالت، عهده دار این موضوع است که در این دیدگاه انجمن اولیا و مربیان اصالت پیدا می کند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان این که انجمن اولیا و مربیان حدود 70 سال قدمت دارد، اظهار کرد: همیشه در سطح برنامه ریزان در خصوص هویت دولتی یا غیردولتی بودن این انجمن ها تردید وجود داشته و اکنون پیشنهاد شده است که این انجمن نهادی عمومی، مردمی و غیردولتی تعریف شود.

نظر شما