شناسهٔ خبر: 3016643 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی:

ناجا در نوک پیکان مبارزه با قاچاق است/ وظیفه گمرک امروز بر دوش ناجا است/ از مرحله کشف تا قطعیت پرونده قاچاق بر عهده ناجا است

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی گفت: با عنایت به قانون جدید ناجا نسبت به گذشته نقش برجسته‌تری پیدا کرده و امروز ناجا پیکان مبارزه با قاچاق کالا و جلودار این حرکت است و شکی در آن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، اردشیر محمدی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد مبحث قاچاق اظهار داشت: امروزه قاچاق یک مقوله جدید نیست بلکه پدیده‌ای نیست که نه تنها به اقتصاد کشور آسیب جدی می‌زند بلکه به امنیت، سلامت و فرهنگ نیز آسیب می‌رساند و با عنایت به این موضوع نقش و جایگاه افرادی که  در این زمینه مبارزه می‌کنند برجسته‌تر می‌شود.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی تصریح کرد: با عنایت به قانون جدید ناجا نسبت به گذشته نقش برجسته‌تری پیدا کرده و امروز ناجا پیکان مبارزه با قاچاق کالا و جلودار این حرکت است و شکی در آن نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: ناجا در گذشته به عنوان سازمان کاشف عمل می‌کرد اما امروزه علاوه بر نقش قبلی به عنوان سازمان شاکی نقش برجسته‌تری دارد اما سؤالی که مطرح است آن است که آیا با توجه به مأموریت‌های جدید نیروی انتظامی توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است؟

محمدی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شما این است که چرا سازمان املاک تملیکی نسبت به تحویل کالا اقدام مؤثری ندارد که البته ما هم همین دغدغه را داریم ولی همه شما می‌دانید که قانونگذار  وظیفه‌‌ای را بر عهده ما گذاشته که منابع و زیرساخت‌های لازم را ندیده است.

وی افزود: ما قبل از مصوبه این قانون اعلام کردیم که اگر قرار است تفویضی صورت بگیرد مستلزم تکمیل زیرساخت‌ها است که البته با تمام توان و ظرفیت خود تلاش خود را در این زمینه انجام داده و اقداماتی نیز صورت گرفته است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی تصریح کرد: البته در بودجه 94 برای تأمین تجهیزات و نیازهای ما تدابیر اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: وظیفه گمرک امروز بر دوش ناجا واگذار شده و نیروی انتظامی از مرحله کشف تا مرحله قطعیت پرونده را باید پیگیری کند و این مسئله دانش گمرکی را می‌طلبد که ناجا باید در این پرونده‌ها دفاع کند و از حقوق دولت هم صیانت کند که این مسئله تشکیل کارگروه متشکل از گمرک، سازمان، ناجا و تعزیرات را می‌طلبد تا بتوان تجربیات را در اختیار یکدیگر قرار داد.

محمدی با توجه به فرآیند الکترونیکی سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی ادامه داد: ما این آمادگی را داریم که در این زمینه اطلاعات خود را به صورت آنلاین و برخط در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم از لحاظ تطبیق با کالایی که به ظن قاچاق توقیف شده است.

وی به زمان تعیین تکلیف کالا در ظرف یک ماه اشاره کرد و گفت: قانونگذار مدت یک ماه را برای این مورد در نظر گرفته اما بنده تقریباً موردی را ندیدم که ظرف یک ماهه رأی صادر شود پس لازم است در این زمینه تعامل و همکاری بیشتری بین ناجا و سازمان انجام شود؛ همچنین در تنظیم صورت مجلس کشف قاچاق نیز ناجا باید اطلاعات را دقیق‌تر درج کند.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی یکی از نقش‌های کلیدی این سازمان را حاکمیت سازمان دانست و گفت: اموالی که تعیین تکلیف شده و به نوعی قابلیت مصرف از نظر بهداشت، سلامت و استاندارد را ندارند باید منهدم شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: 15 تا 20 درصد اموال در اختیار به دلیل اینکه مغایر با استاندارد، سلامت و بهداشت جامعه است منهدم شده و از چرخه مصرف جدا می‌شوند و سازمان اسناد تملیکی در این زمینه بسیار جدی عمل می‌کند.

وی مهم‌ترین فرآیند این سازمان را برقراری مزایده به صورت الکترونیک و شفاف اعلام کرد و خاطر نشان کرد: به مدت یک سال است که مزایده‌های ماهانه و برندگان آن بعد از رمزگشایی مزایده به صورت الکترونیک اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما