شناسهٔ خبر: 30144609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری ۱۸متهم باند جعل و فروش اراضی نهادی

رئیس پلیس آگاهی البرز: اعضای یک باند که با جعل اسناد یک نهاد اقدام به فروش اراضی زیر پوشش آن می‌کردند دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
دستگیری ۱۸متهم باند جعل و فروش اراضی نهادیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما البرز، سرهنگ محمد نادربیگی افزود: پرونده‌ای سال گذشته مبنی بر اختلاس در یکی از بانک‌های استان به پلیس آگاهی البرز ارسال شد که موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: با پیگیری‌های ویژه مشخص شد که متهم این پرونده چندی پیش به جرم اختلاس از یک بانک و حدود 140میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.
نادربیگی افزود: تحقیقات بیشتر نشان داد که این متهم با تبانی یکی از کارمندان بانک اقدام به جعل اسناد کرده و سپس این اسناد از بانک خارج می‌کردند.
وی گفت: در زمان دستگیری متهم تعداد زیادی اسناد جعلی نیزکشف شده بود.
رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: در نهایت مشخص شد که متهم اصلی با شناسایی املاک زیر مجموعه یک نهاد انقلابی با همکاری یک متصدی دفتر ثبت اسناد اقدام به جعل سند می‌کردند و سپس املاک را به فروش می‌رساندند.
نادربیگی افزود: تاکنون 22قطعه زمین در مجموع به مساحت 24هزارو 650مترمربع در شهرستان کرج شناسایی شده که ارزش این املاک 200میلیارد ریال برآورشده است.
وی بیان داشت: پلیس در رابطه با این پرونده 18متهم دستگیر کرد.
نادربیگی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند سند نمره خودرو در استان البرز خبر داد.
وی افزود: اعضای این باند ساکن کرج بوده اما سرقت خود را بیشتر در مناطق غربی تهران انجام می‌دادند.
نادربیگی گفت: سارقان پس از سرقت، خودرو‌ها را به شهر‌های جنوبی کشور انتقال داده یا به قاچاقچیان فروخته یا سند نمره می‌کردند.
وی افزود: تا کنون پنج نفر دراین زمینه دستگیر شده اند که سه نفر مرد و 2 نفر زن بودند.
رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در بازدید از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح کمری همراه با تعدادی فشنگ جنگی و 6دستگاه خودرو سرقتی از نوع زانتیا، هایلوکس، پژو پارس، پژو206 و پژو405 را به سرقت بردند که ارزش ریالی این خودرو‌های سرقتی هشت میلیارد ریال برآوردشده است.
نادربیگی افزود:سارقان سند نمره، اطلاعات رایانه خودرو را پاک و سپس با کارگذاشتن سیستم جدید اقدام به روشن کردن آنها می‌کردند که تاکنون 6مالباخته شناسایی شدند.

نظر شما