شناسهٔ خبر: 30142355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اعضای باند جعل اسناد نهادی درالبرز دستگیر شدند

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد نادربیگی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: پرونده ای سال گذشته مبنی بر اختلاس دریکی ازبانک های استان به پلیس آگاهی البرز ارسال شد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد نادربیگی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: پرونده ای سال گذشته مبنی بر اختلاس دریکی ازبانک های استان به پلیس آگاهی البرز ارسال شد که موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با پیگیری های ویژه مشخص شد که متهم این پرونده چندی پیش به جرم اختلاس از یک بانک و حدود 140 میلیاردریال کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.
نادربیگی افزود: تحقیقات بیشتر نشان داد که این متهم با تبانی یکی از کارمندان بانک اقدام به جعل اسناد کرده و سپس این اسناد از بانک خارج می کردند.
وی خاطرنشان کرد که در زمان دستگیری متهم تعداد زیادی اسناد جعلی نیزکشف شده بود.
رئیس پلیس آگاهی البرز اظهار داشت : درنهایت مشخص شد که متهم اصلی با شناسایی املاک زیر مجموعه یک نهاد انقلابی با همکاری یک متصدی دفتر ثبت اسناد اقدام به جعل سند می کردند و سپس املاک را به فروش می رساندند.
نادربیگی افزود: تاکنون 22 قطعه زمین درمجموع به مساحت 24هزارو 650 متر مربع درشهرستان کرج شناسایی شده که ارزش این املاک 200 میلیارد ریال برآورشده است.
وی بیان داشت : پلیس در رابطه با این پرونده 18متهم دستگیر کرد.

***دستگیری اعضای باند سند نمره خودرو درالبرز
نادربیگی دربخش دیگری ازسخنان خود از دستگیری اعضای باند سند نمره خودرو در استان البرزخبرداد.
وی افزود: اعضای این باند ساکن کرج بوده اماسرقت خود را بیشتر درمناطق غربی تهران انجام می دادند.
نادربیگی خاطرنشان کرد: سارقان پس از سرقت، خودرو ها را به شهرهای جنوبی کشور انتقال داده یا به قاچاقچیان فروخته یا سند نمره می کردند.
وی یادآورشد: تاکنون پنج نفر دراین زمینه دستگیر شده اند که سه نفر مرد و 2نفر زن بودند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: دربازدید از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح کمری همراه با تعدادی فشنگ جنگی و 6 دستگاه خودروسرقتی از نوع زانتیا، هایلوکس، پژو پارس، پژو 206و پژو 405 را به سرقت بردند که ارزش ریالی این خودروهای سرقتی هشت میلیارد ریال برآوردشده است.
نادربیگی افزود: سارقان سند نمره، اطلاعات رایانه خودرو را پاک و سپس با کارگذاشتن سیستم جدید اقدام به روشن کردن آن ها می کردند که تاکنون 6 مالباخته شناسایی شدند.

***دستگیری کلاهبردار و جاعل اسناد بیمه
رئیس پلیس آگاهی استان البرز دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: یک کلاهبردار زن که درقالب خدمات بیمه تکمیلی اقدام به کلاهبرداری می کرد در این استان دستگیر شد.
وی افزود: این فرد با جعل اسناد خدمات درمانی اقدام به دریافت یک میلیاردو 100 میلیون ریال کرده بود.
نادربیگی خاطرنشان کرد: دراین رابطه 6 نفرکه با متهم اصلی همکاری می کردند ، دستگیر شدند.
وی اظهار داشت : 10 مهر جعلی پزشکان نیز از این افراد کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: تاکنون 375 مورد جعل خدمات بیمه این افراد شناسایی و کشف شده است.

*** دستگیری اعضای باند سرقت وسایل داخل خودرو درکرج
وی دربخش دیگری ازسخنان خود به دستگیری ازعضای باند سارقان وسایل داخل خودرو درشهرستان کرج خبرداد.
وی افزود: این افراد با شیوه پرسه زنی درمناطق حاشیه ای شهرکرج طعمه های خودرا انتخاب و تاکنون به 270 فقره سرقت اعتراف و 176 مالباخته شناسایی شدند.
2098/ 6155
انتهای پیام

نظر شما