شناسهٔ خبر: 2990798 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سیدحسن نصرالله: تکفیری ها تهدیدی علیه اسلام و پیامبر (ص) هستند

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در جشن میلاد نبی اکرم (ص) اقدام گروه های تکفیری را باعث مشوه کردن چهره اسلام و اهانت به پیامبر (ص) دانست و افزود: چگونه کسانی که به بریدن سر مسلمانان افتخار می کنند، می توانند خود را پیرو پیامبر (ص) بنامند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت اسلامی که در حاشیه جنوبی بیروت برگزار شد، گروه های تکفیری ها عامل اهانت به پیامبر اکرم (ص) توصیف کرد.

دبیرکل حزب الله در این سخنرانی تصریح کرد: کسانی که سر مسلمانان را می برند، سینه مردم را می شکافند و مانند اقدام اخیرشان در یمن، که مسلمانان شرکت کننده در جشن میلاد نبی (ص) را قتل عام کردند، آیا ممکن است این گروه ها را از پیروان پیامبر (ص) دانست؟

وی اضافه کرد: گروه های تکفیری در هر مکانی که وارد می شوند به ساحت رسول الله (ص) و سایر انبیا و بزرگان الهی، اهانت می کنند.

سید حسن نصرالله، افزود: پیامبر اسلام (ص) نوید دهنده رحمت و مهربانی هستند، اما متاسفانه عده ای به دروغ پرچم پیامبر (ص) را به دست گرفته اند و از نام مبارک ایشان سو استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: این وظیفه دانشمندان و علمای جهان اسلام است که برای ارائه تصویر واقعی اسلام به تمام دنیا تلاش کنند و از همه فرقه ها و مذاهب اسلامی برای مقابله با سو استفاده گروه های تکفیری و رسوا ساختن و منزوی کردن آنها بسیج شوند.

سید حسن نصر الله، با تاکید بر اینکه خطر گروه های تکفیری برای اسلام، بیشتر از تهدیدات سیاسی است، تصریح کرد: دفاع از اسلام در برابر این تهدید بزرگ، تکلیفی بسیار با اهمیت است، همانطور که امام حسین (ع) در روز عاشورا با نثار جان و مال و فرزندانش برای دفاع از اسلام اقدام کرد.

سخنرانی سید حسن نصرالله در سالروز میلاد پیامبر

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به وقایع سیاسی و اجتماعی لبنان، بر لزوم همگرایی گروه ها و جناح های مختلف برای وحدت و تشکیل دولت قوی تاکید کرد و افزود: همگرایی و تماس های اخیر حزب الله و جریان المستقبل به معنی نفی و نادیده گرفتن توافقات و فعالیت های سایر جریان ها و گروه ها نیست، بلکه راهی است برای رسیدن به همگرایی همگانی و وحدت ملی در تمام لبنان.

وی اضافه کرد: ما از هر گفتگو و تفاهمی میان گروه های مختلف لبنان استقبال می کنیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان، بازداشت شیخ علی سلمان، عالم اسلامی بحرین را اشتباه حاکمان بحرین توصیف کرد و افزود: یکی از دلایل رفتار مسالمت آمیز مردم بحرین در اعتراضات و مطالباتشان، پیروی آنها از همین بزرگان است و تداوم رفتار خشونت بار با مردم و رهبران آنها، حماقت است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد؛ همانگونه که پیش از این اعلام کرده ایم، باز هم می گوییم که ما از حرکت مسالمت آمیز و حق خواهی مردم بحرین حمایت می کنیم و خواستار توجه به حقوق آنها هستیم.

نظر شما