شناسهٔ خبر: 2991429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

نبرد با تکفیری‌ها دفاع از اسلام است/ نظام بحرین به بن بست رسیده است

منبع: فارس

دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در بیروت گفت: مقابله با مسئله تکفیری‌ها دفاع از سرزمین، ملت و یا دولت نیست بلکه دفاع از اسلام است.

صاحب‌خبر -
جوان آنلاين: سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم-صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم- در مراسم دبیرستان «المهدی-الحدث» از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی در ابتدای این سخنرانی با تبریک میلاد رسول اکرم و میلاد پیامبر اسلام با عید میلاد حضرت مسیح(ع) این دو عید را تبریک گفت.

نصرالله با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت در ارتفاع 2 هزار متری و در شرایط سخت در حال دفاع از مرزهای کشور در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری هستند، اظهار داشت که این نیروها پیروان واقعی رسول الله و حامیان واقعی مردم لبنان هستند.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به درگذشت عمر کرامی نخست وزیر اسبق لبنان که همواره حامی مقاومت در فلسطین و لبنان بوده، از خدا خواست تا به خانواده این مرد بزرگ صبر اعطا کند.

تروریست‌ها اکنون به کشورهایی رسیده‌اند که حامی آنها بودند

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری که خودشان را به اسلام و رسول مکرم اسلام مرتبط می‌دانند به دلیل اقدامات وحشیانه خود در حال توهین به رسول خدا، کتابش و امت اسلامی هستند، تصریح کرد که خطر و تهدید این تکفیری‌ها برای اسلام بیش از آنهایی است که با نوشتن کتاب، ساختن فیلم و کشیدن نقاشی به دنبال توهین به پیامبر اسلام هستند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه هدف قرار دادن انسان‌ها اقدامی شرم آور تاکید کرد که تروریست‌ها اکنون به کشورهایی رسیده‌اند که حامی آنها بودند و این امری قابل پیش بینی بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که سر مردم را قطع می کنند نمی توانند خود را مدافع حضرت محمد(ص) بدانند، اظهار داشت که میزان اهانت‌هایی که از جانب تکفیری‌ها علیه اسلام شده در تاریخ اسلام بی سابقه بوده اسن و این مسئولیتی برای همه مسلمانان است.

سید حسن نصرالله در ادامه این سخنرانی با اشاره به انیکه در هفته وحدت مسلمانان باید در کنار یکدیگر مقابل اقدامات تکفیری‌ها باشند، اظهار داشت که تکفیری‌ها تهدیدی واقعی برای اسلام به عنوان دین و پیامبر اسلام هستند.

وی با بیان اینکه مقابله با مسئله تکفیری‌ها دفاع از سرزمین، ملت و یا دولت نیست بلکه دفاع از اسلام است گفت: امروز به صراحت می گویم که گروه‌های تکفیری کشورهای منطقه و آبروی آنان را در آینده تهدید خواهند کرد و روشن است که  خطر تروریست‌ها فراتر از خطری سیاسی است و تهدیدی برای جایگاه، کرامت اسلام، پیامبر اکرم(ص) و قرآن  به شمار می آیند؛ از همین رو هنگامی که موضوع دفاع از اسلام مطرح است بسیاری از شروط لازم برای مقابله دیگر مطرح نیست زیرا روند امور به همان جایی رسیده است که امام حسین(ع) در کربلا با یاران اندک برای دفاع از اسلام به پا خاست.

مذاکرات حزب الله و السمتقبل با جدیت دنبال می‌شود

دبیرکل حزب الله در ادامه به مباحث داخلی لبنان پرداخت و گفت: گفت‌وگوها میان المستقبل و حزب الله با جدیت مطلوبی از جانب دو طرف دنبال شده و این گفت‌وگوها به سود کل لبنان است.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال ایجاد تردید درباره گفت‌وگوها میان حزب الله و المستقبل تصریح کرد که افرادی هستند که تفاهم سیاسی میان احزاب سیاسی لبنانی به سودشان نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات میان دو طرف در مسیر درستی قرار دارد و پس از این مذاکرات کشور دارای امنیت بوده افزود: امکان بالایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات میان حزب الله و المستقبل وجود دارد و هرگونه گفت‌وگو بین جریانات سیاسی مختلف لبنانی مطلوب است.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه شایسته نیست که انتخاب رئیس جمهور لبنان از توافق خارجی انتخاب شود و باید از طریق طرف‌های سیاسی لبنانی برگزیده شوند، تاکید کرد که باید جریانات سیاسی در لبنان خودشان در داخل کشور به توافق برسند و منتظر توافق خارجی و منطقه‌ای نباشند.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه همانطور که صهیونیست‌ها را شکست دادیم تروریست‌ها را نیز شکست می دهیم اظهار داشت که هرکسی را که به لبنان دست درازی کند شکست خواهیم داد.

وی در ادامه به مسئله بحرین پرداخت و گفت: ادامه دستگیری شیخ علی سلمان امری خطرناک است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه مردم بحرین حقوق مشروعشان را دنبال می‌کنند افزود: مردم بحرین از همان ابتدا مسیر مسالمت آمیز را برای رسیدن به مطالبات خود انتخاب کردند.مردم بحرین با وجود دستگیری‌ها شکنجه و سرکوب همچنان در مسیر مسالمت آمیز باقی مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم بحرین همانند رژیم صهیونیستی درحال تغییر ساختار جمعیتی مردم کشور بحرین است و با دادن تابعیت به بیگانگان، ندادن فرصت کار به مردم تاکید کرد که مردم بحرین به دنبال حرکت غیر مسالمت آمیز به دلیل فرهنگشان و رهبران مذهبی همچون شیخ عیسی قاسم نیستند.


نظر شما