شناسهٔ خبر: 1449999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سیدحسن نصرالله:

تا زمانی که لازم باشد در سوریه می مانیم

دبیرکل حزب الله لبنان روز عاشورا در جمع عزاداران سید الشهدا (ع) در ضاحیه، واقع در جنوب بیروت حضور یافت و خطاب به جناح های لبنانی مطیع فرانسه تصریح کرد: تازمانی که دلایل حضور ما در سوریه پابرجا باشد، ما نیز در سوریه خواهیم ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدحسن نصرالله، در جمع عزاداران سیدالشهدا (ع) در جنوب بیروت، تصریح کرد: شما در روز عاشورا آمده اید که از حق خود  دفاع کنید و به حسین (ع) که اسوه و الگو و رهبر مااست لبیک بگویید. من نیز اعلام می کنم که آمده ایم از ندایی که در تاریخ جاودانه مانده است حمایت کنیم و باز هم فریاد می زنیم لبیک یا حسین.

 

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش، در واکنش به کارشکنی ها و بهانه جویی های جناح 14 مارس در مسیر تشکیل دولت، تصریح کرد:امروز به ما می گویند که نمی خواهند با ما در تشکیل دولت مشارکت داشته باشند و حتی شرط می گذارند و تشکیل دولت در لبنان را مشروط به پایان درگیری ها در سوریه می کنند. اما من به آنها اعلام می کنم که بهتر است پیش شرط ها را کنار بگذارند تا مشکلات را حل کنیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: من اعلام می کنم که تازمانی که دلایل حضور ما در سوریه باقی باشد، ما نیز در سوریه خواهیم ماند و نیزی به گروه دیگری که درباره حضور ما در سوریه سخن بگوید نداریم. حزب الله از مقاومت دست نخواهد کشید و حضور در سوریه نیز برای دفاع از لبنان و فلسطین است و سند آن نیز حضور تمام دشمنان در جبهه مخالف و در خطر قرار گرفتن سوریه است.

سیدحسن نصرالله در ضاحیه

وی در ادامه سخنانش افزود: امروز در روزی که امام حسین (ع)  برای اصلاح دین جدش به شهادت رسید می خواهم بر اخوت و وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی تاکید کنم.

نصرالله اضافه کرد: تکفیری ها فقط برای شیعه مشکل نیستند، آنها برای همه خطر هستند. تکفیری ها در تونس، عراق، لیبی، سوریه و نقاط دیگر مسلمانان را به خاک و خون می کشند و همه ما، از شیعه و سنی گرفته تا مسیحان باید  تلاش کنیم این ها از بین بروند.

امروز باید بر وحدت داخلی میان لبنانی ها تاکید می کنیم و دعوت میکنیم که همه اختلاف ها را کنار بگذاریم تا به آرمان هایمان برسیم و زندگی با کرامتی داشته باشیم.

دبیرکل حزب الله در پایان، ضمن دعوت جناح های لبنانی به وحدت، گفت: بار دیگر از شما تشکر می کنم و آرزوی قبولی عزاداری را دارم. از ارتش و نیروهای امنیتی که تلاش کردند برای این مراسم تشکر می کنم.
خداوندا گام های ما را در روز محشر در مقابل حسین و اصحابش استوار کن. سلام ما بر حسین و یاران امام حسین.
 

نظر شما