شناسهٔ خبر: 29860651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امدادرسانی به 2 هزار نفر در مناطق سیل زده

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به 2 هزار نفر از هموطنان در 8 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مرتضی سلیمی با اشاره به وجود سامانه بارشی در 8 استان غربی کشور، گفت: در 557 پایگاه امدادرسانی در محورهای مواصلاتی درگیر بارش های چند روز اخیر، امدادگران خدمات امدادی ارائه کردند.
 
وی گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در چند روز آینده، آماده باش پایگاه های امدادرسانی در استان های معین ادامه خواهد داشت.
 
سلیمی با اشاره به شدت بارش ها در 8 استان اردبیل، ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان افزود: 54 شهر و روستا و مناطق عشایرنشین خدمات امدادی دریافت کردندف 240 نفر اسکان اضطراری داده شدند، 21 نفر به مناطق امن منتقل شدن، 28 واحد مسکونی تخلیه آب شد و 41 دستگاه خودرو گرفتار سیلاب رهاسازی شد.
 
 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین آمار فوتی ها و مصدومان را یک تن در اندیکای خوزستان اعلام کرد.
 
 
 
 
 سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز و فردا در برخی از مناطق استان های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش پراکنده باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده برف و احتمال کولاک برف پیش بینی می شود.
احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارش ها امروز در غرب استان های کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان شرقی، شرق گلستان و خراسان شمالی است.

وی افزود: از دو شنبه تا اواخر هفته جوی آرام در اکثر مناطق کشور پیش بینی می شود که در شهرهای پرجمعیت و صنعتی، افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب در این مناطق خواهد بود.

به گفته وی طی سه روز آینده شرق خلیج فارس از امشب تا اوایل دوشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

هوای پایتخت امروز و فردا کمی ابری و وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران به ترتیب ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد اعلام شده است.
 

نظر شما