شناسهٔ خبر: 67656451 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

شرایط بورسیه دانشگاه های پادوا و پلی تکنیک میلان

در دانشگاه‌های ایتالیا، فرصت‌های تحصیلی جذابی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد؛ ازجمله ارائه بورسیه‌های متنوع برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این شهر به‌ویژه برای داوطلبان بین‌المللی، اغلب شامل داشتن مدارک تحصیلی معتبر، زبان انگلیسی یا ایتالیایی و نامه تحصیلی می‌شود. ایتالیا با محیط فرهنگی غنی، تاریخ باستانی، فرهنگ زندگی پویا و سیستم آموزشی سطح بالا و باکیفیت، به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات عالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسکانیوز، برای آشنایی با شرایط پذیرش و بورسیه در دانشگاه پلی تکنیک میلان و پادوا به‌عنوان دو دانشگاه برتر و محبوب ایتالیایی، با ما همراه باشید.

شرایط پذیرش و بورسیه در دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)
دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان با نام مخفف دانشگاه پلیمی، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های فنی و مهندسی در ایتالیا و جهان است. این دانشگاه با بیش‌از ۱۵۰ سال تاریخچه، برنامه‌های تحصیلی متنوعی در رشته‌های مهندسی، معماری، طراحی صنعتی و علوم دانشگاهی ارائه می‌دهد.
دانشگاه پلیمی در ایتالیا رنک ۱ و در دنیا در رنک ۱۳۷ قرار دارد و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان برای ادامه تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شود. این دانشگاه طبق رتبه‌بندی QS، در رشته طراحی رنک ۶، در رشته معماری رنک ۷ و در رشته مهندسی رنک ۲۰ دنیا را در اختیار دارد.
دانشگاه پلی تکنیک میلان شامل دانشکده‌های زیر می‌شود:
1. معماری و مطالعات شهری
2. شیمی، مواد و مهندسی شیمی
3. عمران و مهندسی محیط‌زیست
4. طراحی
5. انرژی
6. مدیریت و اقتصاد صنایع
7. مهندسی مکانیک
8. فیزیک
9. ریاضیات
10. الکترونیک و بیوتکنولوژی
11. هوافضا و تکنولوژی
12. معماری و طراحی سازه

شرایط بورسیه دانشگاه های پادوا و پلی تکنیک میلان

پذیرش در دانشگاه پلیمی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

برای پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک میلان، شرایط مختلفی برای داوطلبان مختلف و در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد. برای مقاطع کارشناسی، داوطلبان باید در آزمون ورودی مربوط به رشته تحصیلی خود شرکت کرده و نمرات مورد نیاز را به‌دست آورند.
در مقاطع کارشناسی ارشد شرایط سخت‌گیرانه‌تری وجود دارد؛ متقاضیان باید دارای حداقل معدل ۱۵.۵ از ۲۰ باشند. در زمان اپلای، ارائه مدرک زبان ضروری نیست؛ اما در صورت ارائه مدرک زبان، احتمال پذیرش دانشجو بالاتر می‌رود.

بورسیه‌های دانشگاه پلیمی

دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان در حالت کلی ۵ بورسیه مختلف را در دسترس دانشجویان قرار داده است. ۳ مورد از این بورسیه‌ها توسط دانشگاه و بیشتر به دانشجویان سال اولی اعطا می‌شود. نتایج قبولی در این بورسیه‌ها معمولا همزمان با نتایج آزمون ورودی و قبولی در دانشگاه، به دانشجویان اعلام خواهد شد.
۱. بورس پلاتین
این بورسیه ارزشمند حدود ۱۰.۰۰۰ یورو را در سال برای دانشجویان سال اول دانشگاه پلیمی فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، هزینه خوابگاه به‌طور کامل تسویه‌ شده و مابقی مبلغ پس از کم‌کردن مالیات، به دانشجو پرداخت می‌شود.
۲. بورس طلایی
این بورسیه حدود ۵.۰۰۰ یورو را در سال برای دانشجویان فراهم می‌کند و هزینه‌های شهریه دانشگاه و خوابگاه را به صفر می‌رساند. مابقی مبلغ پس از کم‌کردن مالیات به حساب دانشجو واریز می‌شود. بورسیه طلایی دانشگاه پلی تکنیک میلان این امکان را به دانشجو می‌دهد تا بدون نگرانی از هزینه‌های تحصیلی، روی تحصیل خود تمرکز کند.
۳. بورس نقره‌ای
این بورسیه تنها هزینه شهریه دانشجویان را پوشش می‌دهد. پرداخت هزینه‌های خوابگاه و سایر هزینه‌های دانشگاه بر عهده خود دانشجو خواهد بود.
۴. بورسیه‌های استانی لمباردی و بورسیه IYT
این بورسیه‌ها برای کمک به هزینه‌های زندگی و تحصیلی دانشجویانی که نیاز مالی دارند، طراحی شده‌ است و از منابع استانی فراهم می‌شوند. این بورسیه‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا بخش قابل‌ توجهی از هزینه‌های تحصیلی خود را پوشش دهند و شرایط بهتری برای تحصیل در ایتالیا داشته باشند.

شرایط بورسیه دانشگاه های پادوا و پلی تکنیک میلان

شرایط پذیرش و بورسیه در دانشگاه پادوا

این دانشگاه با بیش‌از ۷۵۰ سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپاست و یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا محسوب می‌شود. دانشگاه پادوا پس از دانشگاه بولونیا، دومین دانشگاه باقدمت ایتالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه رنک ۴۸ اروپا و رنک ۱۱۶ دنیا را در اختیار دارد و دانشگاه بسیار معتبری است. این دانشگاه دارای ۸ دانشکده و ۳۲ دپارتمان مختلف در رشته‌های زیر است:
1. مهندسی
2. پزشکی
3. حقوق
4. اقتصاد و علوم سیاسی
5. علوم انسانی و اجتماعی و میراث فرهنگی
6. علوم پایه
7. علوم کشاورزی و دامپزشکی
8. روان‌شناسی

شرایط پذیرش در دانشگاه پادوا

برای اینکه از این دانشگاه پذیرش بگیرید، باید شرایط زیر را داشته باشید:
• رزومه یا CV به زبان انگلیسی
• انگیزه‌نامه به زبان انگلیسی
• ترجمه مدرک دیپلم، پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات با معدل حداقل ۱۳.۵ (برای مقطع کارشناسی)
• ترجمه مدرک کارشناسی و ریزنمرات با معدل حداقل ۱۴ (برای مقطع کارشناسی ارشد)
• ترجمه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات با معدل حداقل ۱۵ (برای مقطع دکتری)
• مدرک آیلتس یا تافل برای رشته‌های انگلیسی
• مدرک زبان ایتالیایی برای رشته‌های ایتالیایی
• قبول‌شدن در آزمون ورودی دانشگاه

بورسیه‌های دانشگاه پادوا

این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، ۲ بورسیه زیر را در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها به دانشجویان امکان می‌دهند تا با حمایت مالی مناسب، در دانشگاه‌های برجسته ایتالیا و دنیا تحصیل کنند.
۱. بورسیه استانی دانشگاه پادوا (DSU)
این بورسیه از طریق مرکز مستقلی به نام DSU ایتالیا ارائه می‌شود و به دانشجویان با شرایط خاصی کمک می‌کند. این بورس اغلب شامل معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه و کمک‌های مالی دیگر برای پوشش دادن بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های زندگی است.
۲. بورسیه Excellence Scholarship
این بورسیه برای دانشجویان برتر بین‌المللی در رشته‌هایی که به‌طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند (کارشناسی، کارشناسی ارشد، پزشکی) در نظر گرفته شده است. بورسیه Excellence Scholarship مزایایی همچون معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه و بورس تحصیلی نقدی بین ۲۵۰۰ تا ۸ هزار یورو در سال دارد.

شرایط بورسیه دانشگاه های پادوا و پلی تکنیک میلان


جمع‌بندی

موفقیت در پذیرش دانشگاه‌های برجسته مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان و پادوا، به دانشجویان فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری در محیطی بین‌المللی فراهم می‌کند. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه‌های برتر ایتالیا، به یک شبکه جهانی و معتبر از محیط دانش و کسب‌وکار متصل خواهند شد؛ بورسیه‌های مختلف در دانشگاه‌های پادوا و پلیمی ایتالیا، این فرصت را در اختیار دانشجویان مستعد و واجد شرایط قرار می‌دهد.
اگر به‌دنبال مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هستید، مؤسسه سیم آخر می‌تواند در تمام مراحل مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی در کنار شما باشد. خدمات مؤسسه سیم آخر شامل مکاتبه با دانشگاه‌ها و اساتید، تأیید و تکمیل مدارک و پذیرش دانشگاه، وقت سفارت و ویزای دانشجویی می‌شود. همچنین، مشاوره رایگان، CV، SOP و Study Plan، اخذ ویزای همراه و والدین، رزرو محل سکونت و خوابگاه نیز از خدمات متمایز این مؤسسه است.

برچسب‌ها:

نظر شما