شناسهٔ خبر: 27714441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک در شهرک صنعتی لار

همزمان با هفته دولت نیروگاه مولد برق کوچک مقیاس (chp) با حضور استاندار فارس در شهرک صنعتی لار به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
راه اندازی نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک در شهرک صنعتی لاربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این نیروگاه ظرفیت تولید ۷ مگاوات برق رادارد که درمرحله نخست باظرفیت ۲ مگاوات وارد مدار شده و درماه‌های آینده نیز به ظرفیت کامل می‌رسد.
فتوحی میزان سرمایه گذاری این طرح را افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح برای ۴ نفر شغل ایجاد شده  که در مراحل بعد این تعداد به ۱۰ نفر می‌رسد.
وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرک صنعتی لارستان بعنوان پنجمین نیروگاه برق در شهرک‌های صنعتی استان گفت:برای اجرای این طرح بیش از ۵ هزارمتر زمین به سرمایه گذار واگذار  که از این میزان ۷۰۰ مترمربع آن، رایگان است.
فتوحی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت نیرو، از سرمایه گذاران برای راه اندازی نیروگاه‌های مولد برق مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌شود گفت: بخشی از زمین اجرای طرح، رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود.
فتوحی اضافه کرد: تاکنون ۲۹ قرارداد با متقاضیان برای راه اندازی نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک با ظرفیت ۲۱۶ مگاوات، در شهرک‌های صنعتی با سرمایه گذاران منعقد شده است که درقالب آن بیش از ۱۰ هکتار زمین واگذار شده که ۲ هکتارآن رایگان است
وی بابیان اینکه تاکنون نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، سپیدان، فیروزآباد، اقلیدو لار با ظرفیت ۴۰ مگاوات به بهره برداری رسیده است گفت:علاوه برآن ۸ طرح دیگر با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در مرحله ساخت و ساز است که با بهره برداری از آن‌ها،  ۵۰ مگاوات تولید برق، ایجاد خواهدشد.
فتوحی با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه مناسبی را برای تامین برق پایدار در این شهرک‌ها فراهم آورد، گفت: کاهش تلفات انرژی در خطوط انتقال برق و حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق و پست‌های فوق توزیع از مزایای ساخت مولد‌های مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی است.
وی افزود: دسترسی پیوسته به برق مطمئن و ارزان برای صنایع کوچک و متوسط، استفاده از سوخت طبیعی گاز، تقویت پدافند غیرعامل و افزایش پایداری شبکه از مهم‌ترین مزایای ساخت این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.
شهرستان لارستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد

نظر شما