شناسهٔ خبر: 67693087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شام غریبان شهدای کربلا در استان یزد برگزار شد+فیلم

یزد- ایرنا- آیین شام غریبان حضرت سیدالشهدا (ع) و سایر شهدای مظلوم دشت نینوا سه‌شنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در شهر یزد و ۱۱ شهرستان‌ تابعه این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم مناطق مختلف استان یزد به یاد سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ٧٢تن از شهدای دشت نینوا بر اساس یک رسم دیرینه در غروب عاشورا با افروختن شمع در نقاط مختلف مراسم شام غریبان حسینی را در فضایی معنوی برگزار کردند.

آیین معنوی شام غرییان حضرت امام‌حسین (ع) و سایر شهدای مظلوم کربلا جزو برنامه‌های خاص در استان یزد است که همه ساله همزمان با نماز مغرب و عشا در شامگاه عاشورای حسینی با حضور پرشور آحاد مردم به خصوص همراهی خانواده‌ها برگزار می‌شود.

در این آیین اقشار مختلف مردم و هیات‌های مذهبی در حالی که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه خوانی می‌پرداختند از سطح محلات مختلف حرکت کردند و یاد و خاطره حضرت سیدالشهدا (ع) و سایر شهدای کربلای ۶۱ هجری قمری را گرامی داشتند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌ همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به شهادت رسید.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما