شناسهٔ خبر: 67693048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادامه عملیات مهار آتش‌ سوزی در محل دفن زباله عمارت آمل +فیلم

ساری- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با بیان اینکه افزایش بی‌سابقه دمای هوا باعث آتش سوزی در محل دفن زباله عمارت شهرداری آمل در مسیر جاده هراز شده است، گفت: عملیات مهار آتش‌ سوزی در این منطقه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محل دفن زباله عمارت شهرداری آمل در چند دهه اخیر با زباله‌های پلاستیکی، شیشه و دیگر اشیای دور ریختنی انباشت شده و گازهای نشات گرفته از آن نیز باعث تشدید و شعله ورشدن آتش می‌شود.

وی ادامه داد: با دستور ویژه شهردار آمل، چندین دستگاه ماشین آتش نشانی و اطفای حریق بلافاصله به سمت محل عمارت زباله شهرداری حضور یافتند و مشغول اطفای حریق شدند.

ادامه عملیات مهار آتش‌ سوزی در محل دفن زباله عمارت آمل +فیلم

همچنین استاندار مازندران با حضور در محل آتش سوزی انباشت زباله عمارت آمل خواستار اطفای هرچه سریعتر آتش سوزی شد تا از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به مناطق جنگلی اطراف استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دود سیاه ناشی از گسترده شدن آتش سوزی از محل زباله دفن زباله عمارت به مسیراصلی جاده هراز به همراه بوی بد آن فضای منطقه را گرفته است.

عمارت زباله که یکی از مهم‌ترین مشکلات زیست محیطی مازندران به شمار می‌رود در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل و در مسیر جاده هراز قرار دارد.

ادامه عملیات مهار آتش‌ سوزی در محل دفن زباله عمارت آمل +فیلم

این عمارت طی بیش از چهار دهه با انباشتن کامیون به کامیون زباله قد کشید و به خاطر سخت جانی در پذیرش راه حل به عنوان لاینحل‌ترین معضل زیست محیطی شهرت کشوری یافت.

منطقه انباشت زباله عمارت ۹ هکتار مساحت دارد. بنا بر آمارهای رسمی از بیشتر از ۴۰ سال پیش تاکنون روزانه بیش از ۴۰۰ تن زباله از شهرها و روستاهای اطراف در این منطقه تلنبار می‌شود.

نظر شما