شناسهٔ خبر: 67689719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منشا آتش‌سوزی در محل دفن زباله آمل افزایش بی‌سابقه دمای هوا اعلام شد

ساری- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: افزایش بی سابقه دمای هوا باعث آتش سوزی در محل دفن زباله عمارت شهرداری آمل در مسیر جاده هراز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محل دفن زباله عمارت شهرداری آمل در چند دهه اخیر با زباله‌های پلاستیکی، شیشه و دیگر اشیای دور ریختنی انباشت شده و گازهای نشات گرفته از آن نیز باعث تشدید و شعله ورشدن آتش می‌شود.

وی گفت: با دستور ویژه شهردار آمل، چندین دستگاه ماشین‌های آتش نشانی و اطفای حریق بلافاصله به سمت محل عمارت زباله شهرداری حضور یافتند و مشغول اطفای حریق هستند.

منشا آتش‌سوزی در محل دفن زباله آمل گرمای  بی‌سابقه دمای هوا اعلام شد

به گزارش ایرنا، دود سیاه ناشی ازگسترده شدن آتش سوزی ازمحل زباله دفن زباله عمارت به مسیراصلی جاده هراز به همراه بوی بد آن فضای منطقه را گرفته است.

عمارت زباله که یکی از مهم‌ترین مشکلات زیست محیطی مازندران به شمار می‌رود در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل و در مسیر جاده هراز قرار دارد.

این عمارت طی بیش از چهار دهه با انباشتن کامیون به کامیون زباله قد کشید و به خاطر سخت جانی در پذیرش راه حل به عنوان لاینحل‌ترین معضل زیست محیطی شهرت کشوری یافت.

منطقه انباشت زباله عمارت ۹ هکتار مساحت دارد. بنا بر آمارهای رسمی از بیشتر از ۴۰ سال پیش تاکنون روزانه بیش از ۴۰۰ تن زباله از شهرها و روستاهای اطراف در این منطقه تلنبار می‌شود.

منشا آتش‌سوزی در محل دفن زباله آمل گرمای  بی‌سابقه دمای هوا اعلام شد

نظر شما