شناسهٔ خبر: 27484090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی خبر داد:

پذیرش دانشجو در ۵ هزار کد رشته محل دانشگاه علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی از آغاز پذیرش دانشجو در ۵ هزار ۳۴۲ کد رشته محل در ۵۰۰ مرکز آموزش علمی کاربردی برای سال تحصیل جدید در سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، محمد علی اخوان بهابادی عصر امروز (27 مرداد) در نشست خبری به مناسبت شروع پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی  کاربردی، اظهار کرد: دانشگاه علمی و کاربردی در سال 1371 ایجاد شده و هدف آن استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی در سطح کشور است تا آموزش‌های مهارتی لازم را به دانشجویان ارائه دهد.

 


وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر 562 مرکز در سراسر کشور دارد، افزود: از این تعداد هشت مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

 


معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: 50 مرکز علمی کاربردی وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی، 287 مرکز وابسته به نهادهای خصوصی، 217 مرکز عمومی وابسته به شهرداری و جهاد دانشگاهی، 23 مرکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی و 23 مرکز وابسته به کارخانجات و شرکت‌های بزرگ است.

 


اخوان مهابادی با اشاره به اینکه 829 رشته مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی تصویب شده، ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که ظرفیت رشته‌های مهارتی از 20 درصد فعلی به 30 درصد در پایان برنامه برسد.

 

وی با بیان اینکه 400 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی و در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حدود 200 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: تعداد 4 هزار و 500 دانشجو در خراسان جنوبی است که از این تعداد 2 هزار و 700 نفر مربوط به دانشگاه علمی کاربردی است.

 


معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه توسعه مراکز و رشته های دانشگاه های علمی کاربردی در دستور کار است، گفت: اگر در استانی احساس ایجاد رشته خاصی وجود داشته باشد بلافاصله آن رشته را بر اساس بازار نیاز کار راه اندازی می کنیم.

 


وی با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی این دانشگاه فقط از طریق سازمان سنجش آموزش کشور است، گفت: در حال حاضر 500 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور با 5 هزار و 342 کد رشته محل آمادگی خود را برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید اعلام کرده‌اند.

 

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: از این کد رشته های 63 درصد برای دوره های کاردانی و 37 درصد مربوط به دوره های کارشناسی است.

 

اخوان بهابادی افزود: دوره های کوتاه مدت آموزشی تحت عنوان تک درس یا تک پودمان وجود دارد که افراد می توانند در یک زمینه تخصصی ویژه به کسب مهارت بپردازند.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی از دوشنبه 22 مرداد آغاز و تا روز یکشنبه 28 مردادماه ادامه دارد، افزود: همچنین برای دوره کارشناسی متقاضیان می‌توانند از 29 مرداد تا 4 شهریورماه ثبت نام کنند.

 

 

نظر شما