شناسهٔ خبر: 26260529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوي کوشنر و گرینبلات با نتانیاهو درباره حل مناقشه خاورمیانه

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در ادامه سفر دوره ای خود به خاورمیانه روز جمعه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.
سفر مقامات آمریکایی به تل آویو با تشدید تنش و بحران در نوار غزه همزمان شده است.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر رژيم صهيونيستي، نتانیاهو در دیدار روز جمعه با کوشنر و گرینبلات از رئیس جمهور آمریکا به خاطر پشتیبانی از اسرائیل قدردانی کرد.
جارد کوشنر و جیسون گرینبلات در چارچوب سفر دوره ای به خاورمیانه روز چهارشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض درباره آخرین تلاش های واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان مقامات فلسطین و اسرائیل که از سال 2014 متوقف شده است، گفتگو کردند.
این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین چند روز پیش و در آستانه سفر مقامات آمریکایی به منطقه اعلام کرده بود تلاش های واشنگتن برای احیای مذاکرات صلح محکوم به شکست است.
مقامات آمریکایی در این سفر با مسئولان فلسطینی دیدار نخواهند کرد. پس از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژيم صهيونيستي، مقامات تشکیلات خودگردان تماسها و گفتگوهای خود را با واشنگتن متوقف کردند.
مقامات اسرائیلی می گویند آنها می خواهند دور جدید گفتگوهای صلح میان تل آویو و رام الله با حضور فراگیر کشورهای عربی برگزار شود.
کوشنر و گرینبلات پیش از سفر به اسرائیل با مقامات اردن، مصر، قطر و عربستان سعودی دیدار کردند.

نظر شما