شناسهٔ خبر: 67279537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کانال ۱۲ اسرائیل:

نتانیاهو هشدار مشاوران و وزرای خود درباره عدم انتقاد علنی از واشنگتن را نادیده گرفت

کانال ۱۲ اسرائیل: کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم نتانیاهو هشدارهای مشاوران و وزرای خود درباره عدم انتقاد از واشنگتن را نادیده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از کانال ۱۲ اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رغم هشدار وزرا و مشاوران خود درباره عواقب انتقاد علنی از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دست به چنین اقدامی زد.

در این گزارش آمده است که پیش از انتشار ویدئوی اخیر توسط نتانیاهو در روز سه‌شنبه یک جلسه محرمانه برگزار شد که در آن نخست‌وزیر اسرائیل، واشنگتن را به ممانعت از ارسال تسلیحات به این رژیم متهم کرد اما «تزاچی هانگبی»، مشاور امنیت داخلی، «ران درمر»، وزیر امور استراتژیک و سایر مقام‌های اسرائیل که در این جلسه حضور داشتند، همه به نیت نتانیاهو اعتراض کردند.

طبق این گزارش، اگرچه درمر پیشتر که ایده تقابل آشکار با واشنگتن را با نتانیاهو در میان گذاشته بود از آن حمایت کرده بود اما از نخست‌وزیر خواست قبل از انتقاد منتظر بماند تا او و هانگبی روز پنجشنبه با مقام‌های آمریکایی در کاخ سفید دیدار کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و «هرزی هالیوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل با افشای علنی این اختلاف مخالف بودند و به دلیل ترس از اینکه اختلاف عمومی با ایالات متحده ممکن است به نفع حماس و حزب الله باشد، ترجیح دادند به جای آن به مسائل پشت درهای بسته رسیدگی کنند.

همچنین در این گزارش به نقل از یک مقام اسرائیلی آمده است که نتانیاهو این تصمیم را برخلاف نظر مشاوران و وزرایی که با آنها مشورت کرده است، گرفته و اظهارات او باعث خشم شدید دولت بایدن شده است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما