شناسهٔ خبر: 25967188 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاهش 30درصدی تلفات تصادفی در چهار ماهه‌ی اول سال

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی از کاهش 30 درصدی تلفات تصادفی در چهار ماهه‌ی اول سال خبر داد. به گزارش

صاحب‌خبر - رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی از کاهش 30 درصدی تلفات تصادفی در چهار ماهه‌ی اول سال خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ ناصر میکائیلی در نشست خبری اظهار کرد: یک میلیون و 400 هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی با مساحتی بالغ بر  45 هزار و 491 کیلومتر مربع در حال تردد هستند و جمع کل معاینه فنی‌های استان 30، مراکز پلیس + 10، 27 مورد است و پس از تهران، تبریز اولین کلانشهری است که رتبه‌ی اول نوسازی تاکسی‌ها را به خود اختصاص داده است. 
وی افزود: با توجه به این که بخش اعظم تصادفات جاده‌ای ناشی از تخلفات ناوگان خودرهای سنگین است و همچنین کامیون‌ها فرسوده‌ترین ناوگان را شامل می‌شوند، از این رو نوسازی کامیون‌ها نیز از نیمه‌ی اول سال جاری شروع خواهد شد.
میکائیلی با اشاره به تصادفات به روایت آمار و ارقام عنوان کرد: تعداد فوتی‎های درون شهری سال 90 حدود  289 نفر فوتی بودند که این میزان در سال گذشته به 189 فوتی در سطح استان رسید.
وی افزود: تبریز در طول پنج سال گذشته 63 نفر کاهش تلفات فوتی داشته‌ایم و در چهار ماهه‌ی سال جاری تعداد فوتی‌ها به 48 نفر در امسال رسیده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش 30 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به کاهش تلفات تصادف و فوتی طرح نوروزی گفت: با تکیه بر اقدامات فرهنگ ترافیک، امسال آمار فوتی‌ها به چهار نفر رسید و حدود 67 درصد کاهش تلفات داشتیم. همچنین طبق آمار تصادفات جرحی و مجروحین استان، سال گذشته  61 نفر فوتی و سه هزار و 487 نفر جرحی در استان وجود داشت و در مجموع از بهمن سال 95 و با بازدارندگی تخلفات ناشی از رانندگی، تلفات و تصادفات جرحی سیر نزولی به خود گرفته است. بیشترین تصادفات فوتی در چهار ماه گذشته ناشی از تصادفات درون شهری و عدم توجه به جلو است.
میکائیلی بیان کرد: عابرین رتبه‌ی اول فوتی‌ها و مجروحین تصادفی و موتور سوار با ترک نشین و خودرو با سرنشین به ترتیب سایر فوتی‌های تصادفات را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به مطالبات پلیس راهور و برخی عوامل بی نظمی ترافیکی و تصادفات افزود: ایمن سازی پل‌های عابرین پیاده، مکانیزه شدن پل‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و اختصاص دوربین‌های بیشتر در سطح شهر و کنترل هوشمند ترافیکی، معضلات پیاده روها و تجاوز به حریم پیاده روها، نبود تجهیزات سنگین به منظور جمع آوری تصادفات و عدم استعلام ترافیکی مراکز خرید، آموزشی و مناطق مسکونی از جمله مشکلاتی است که باید همت بیشتری برای حل آن به خرج داد. زیرا بی نظمی ترافیکی، بی نظمی اجتماعی و امنیتی را به وجود می‌آورد.
وی با اشاره به تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح شهر گفت: دوربین‌های موجود در سطح شهرستان‌های استان تبریز 173 و در مجموع 238 مورد هستند که در مقایسه با اصفهان تعداد دوربین و پل مکانیزه‌ی کم‌تری در استان ما وجود دارد.  همچنین 255 فوتی کم‌تر از اصفهان در استان ما وجود دارد.
رئیس پلیس راهور استان با تاکید بر آخرین وضعیت نقاط حادثه خیز بیان کرد: بیشترین تصادفات فوتی در تبریز در اتوبان پاسداران رخ می‌دهد و رمپ‌های اتوبان شهید کسایی نیز از نظر اشکال هندسی نامنظم هستند و از این رو زمینه‌ساز مشکلات بسیاری می‌شوند.
وی گفت:  وروردی پلیس راه از سمت مرند آماده نیست و ورودی از سمت آذرشهر به تبریز، پل بناب، کمربندی ایلخچی، کمربندی و اتوبان سهند و عدم احداث بلوار دیزل آباد از جمله مواردی هستند که بی نظمی ترافیک و افزایش تصادفات را سبب می‌شوند.
میکائیلی افزود: ناقص بودن رمپ و لوپ‌های وادی رحمت، مسیر جاده سنتو و وجود مجتمع‌های پزشکی در خیابان 17 شهریور و پاستور جدید نیز از دیگر مشکلات ترافیکی هستند که باید برنامه‌ریزی ترافیکی بهتری برای حل آن شود.
وی با اشاره به اقدامات ویژه برای جابجایی ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده، گفت: اقدامات قابل توجهی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده انجام شده است که در آینده‌ی نزدیک نتیجه‌ی آن را خواهیم دید.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات انتظامی در کنار فرهنگ سازی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای ترافیکی شهر باشد و از این رو اولین همایش دوچرخه سواری ناجا ساعت هفت صبح در ائل گلی و صبح روز جمعه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما