شناسهٔ خبر: 20627669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب 238 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت :238 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در استان نصب شده است که از این تعداد 178 دوربین برای شهر تبریز و مابقی در سایر شهرها به خصوص در مرند ، مراغه ، اهر و بناب لحاظ شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ میکائیلی در جمع خبرنگاران افزود : دوربینهای ثبت تخلفات رانندگی به دلیل نصب 238 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در مناطق مختلف آذربایجان شرقیتاثیر بازدارندگی ، سبب کاهش چشمگیر تصادفات فوتی و جرحی در استان شده است.
وی گفت : در سال 90 تلفات جانی در حوادث رانندگی درون شهری 289 نفر بود  که این تعداد  سال گذشته به 189 نفر کاهش یافت .
رئیس پلیس راهور استان گفت : 63 نفر از این میزان کاهش تلفات جانی  به شهر تبریز اختصاص دارد و در چهار ماه گذشته  هم با 30 درصد کاهش از 68 نفر فوتی در  مدت مشابه سال قبل به 48 فوتی رسیده است.
وی خاطرنشان کرد : یک میلیون و 430 هزار و 884 دستگاه خودرو در استان تردد می کنند که 920 هزار دستگاه مربوط به شهر تبریز است.
سرهنگ میکائیلی ادامه داد : از  345 هزار دستگاه موتور سیکلت موجود در استان  140 هزار دستگاه  در تبریز است.
وی گفت : تا سال گذشته راکبان موتور سیکلتها و همراهان آنها نفرات اصلی فوت شده در تصادفات بودند اما امسال عابران پیاده بیشترین تعداد کشته شدگان در این نوع تصادفات را در استان شامل می شوند.
این مسئول  انتظامی  ایمن سازی و مکانیزه کردن پلهای عابر پیاده را  نصب 238 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در مناطق مختلف آذربایجان شرقیضروری دانست و افزود : 38 درصد  فوت شدگان در تصادفات موتورسیکلت کودکان زیر 12 سال و افراد بالای 50 سال هستند که معمولا توانایی تردد از پله ها را ندارند و این در حالی است که تنها 8 پل عابر مکانیزه در تبریز داریم و 73 پل هم  مکانیزه نیست.
وی به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی تبریز هم اشاره کرد و گفت :  ناوگان تاکسیرانی تبریز دارای 4 هزار تاکسی فرسوده است که تبریز بعد از تهران رتبه دوم نوسازی آنها را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ میکائیلی ادامه داد : ناوگان خودروهای سنگین استان نیز فرسوده ترین ناوگان کشور است و مقرر شده  از نیمه دوم امسال نوسازی آنها نیز آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد :  تا سه ماه آینده تمامی پارکهای حاشیه ای تبریز مجهز به سامانه مکانیزه می شوند و پارکبانهای دستی به مرور از سیستم خارج می شوند.
در این نشست خبری اعلام شد :  نخستین همایش ملی دوچرخه سواری مردان ناجا با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری ،13 مرداد ماه در تبریز برگزار می شود.
هدف از این همایش ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در حمل و نقل درون شهری به عنوان وسیله نقلیه پاک است.

نظر شما