شناسهٔ خبر: 20631128 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران خبر داد:

ثبت تخلفات رانندگی در کلانشهر تبریز با 173 دوربین / اتوبان پاسداران تبریز حادثه خیز ترین محور/ تردد یک میلیون و ۴۳۰ هزار خودرو در استان

نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: بالاترین میزان فوتی تصادفات رانندگی در استان مربوط به عابران پیاده است که یکی از راه های حل این مشکل، نصب پل های مکانیزه در شهر تبریز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، سرهنگ "ناصر میکائیلی" قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: آذربایجان شرقی شامل ۴۵ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع مساحت، برخوردار از یک میلیون و ۴۳۰ هزار خودرو و ۳۴۵ هزار موتور سیکلت است.
وی در خصوص تعداد مراکز معاینه فنی در سطح استان اظهار داشت: در استان، ۳۰ مرکز معاینه فنی، ۲۷ مرکز خدمات پلیس به علاوه موجود می باشد که آذربایجان شرقی بعد از تهران، بیشترین تعداد خودروهای فرسوده را نوسازی می کند و در این راستا اقدامات ویژه ای انجام شده است.
وی افزود: ناوگان برون شهری آذربایجان شرقی در طول سال های گذشته برخوردار از فرسوده ترین ناوگان کشور بوده است که با تامین اعتبارات و مصوباتی نسبت به نوسازی این ناوگان در سال آینده و نیمه دوم امسال اقدام خواهیم کرد.
میکائیلی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان نزدیک به ۱۸۹ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند، افزود: در سال ۹۰، ۲۸۹ نفر و در سال ۹۵، ۱۸۹ نفر در اثر سانحه تصادفات جان باخته اند که این رقم نشان از کاهش تعداد فوتی ها در طول چندین سال را دارد.
میکائیلی به تعداد فوتی ها در چهار ماهه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این تعداد در چهار ماهه سال جاری ۴۸ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ نفر کاهش داشته است.
وی ادامه داد: تعداد متوفیان طرح نوروزی سال ۹۴، ۱۲ نفر بود که امسال با چهار نفر موفق به کسب رتبه برتر کاهش تصادفات فوتی در طرح نوروزی شدیم.
وی گفت: با توجه به اینکه از بهمن ۹۵ دوربین های کنترل سرعت تاثیر ویژه ای بر کاهش میزان تصادفات جرحی و فوتی گذاشته است، لزا در این راستا برای افزایش نصب دوربین ها اقدامات ویژه ای صورت گرفته است.
رییس پلیس راهور استان افزود: ۱۷۳ دوربین های موجود در سطح شهر تبریز و ۲۳۸ مورد دوربین در سطح استان موجود است.
میکائیلی به آمار تصادفات جرحی و مجروحین درون شهری گفت: سال ۹۵، تعداد تصادفات فوتی ۶۱، جرحی سه هزار و ۴۸۷ و خسارتی هزار و ۵۰  مورد بوده است.
وی بیشترین علت تصادفات فوتی در چهار ماه ابتدایی سال را عدم توجه حواس به جلو در درون شهرها اشاره کرد و همچنین بالاترین میزان فوتی تصادفات را مربوط به عابران پیاده خاطرنشان ساخت.
وی با مقایسه تعداد تصادفات در شهر تبریز و اصفهان گفت: علیرغم کمبود امکانات و زیرساخت های آذربایجان شرقی، شهر تبریز ۲۵۵ متوفی کمتر از اصفهان دارد.
وی با اذعان اینکه بیشترین تصادفات تبریز مربوط به بلوار پاسداران است، اظهار داشت: آذربایجلن شرقی شامل ۵۳ نقطه حادثه خیز و تبریز شامل ۱۷ نقطه حادثه خیز است که این تعداد سال گذشته اتوبان پاسداران سپس جاده سنتو و میدان بسیج تا سه راهی اهر بیشترین تصادفات را داشته است.
وی ادامه داد: کنترل های دستی و سنتی جوابگوی نیازهای ترافیکی معابر درون شهری استان نیست، لذا لزوم تجهیز تقاطع به دوربین های پلاک خوان و دوربین های کنترل سرعت در معابر درون شهری ضروری بوده و با توجه به اینکه این موضوع وظیفه شهرداری است باید نسبت به نصب سیستم های هوشمند در اکثر تقاطع های شهر اقدام نمایند تا همانند سایر کلانشهرهای ایران و جهان، ترافیک به صورت سیستمی و الکترونیکی کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته سواران موتور سیکلت بیشترین میزان فوتی را شامل می شدند، تصریح کرد و گفت: در خصوص سامان دهی موتورسیکلت سواران نیز اقداماتی جدی صورت گرفته است که هم اکنون رتبه اول میزان فوتی تصادفات، با ۴۱ درصد مربوط به عابرین پیاده می شود.
وی در پایان به لزومیت ایمن سازی محل عبور عابران پیاده و پل ها تاکید کرد و گفت: کهنسالان و برخی کودکانی که  نمی توانند از پل ها با تعداد پله های کثیر استفاده کنند، موجب بالا رفتن میزان تصادفات و فوتی ها در بین این افراد کهنسال و کودکان می شود.
انتهای پیام/

نظر شما