شناسهٔ خبر: 2577292 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله نوری‌همدانی:

انقلاب اسلامی ایران عامل پریشانی مستکبران شده است

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «مردم ولی نعمت ما هستند» گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه مردم سالاری دینی است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «مردم ولی نعمت ما هستند» گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان این مرجع تقلید در دیدار با علما، فضلا،‌ ائمه جمعه و جماعات استان سمنان در امامزاده یحیی(ع) سمنان اظهار کرد: ‌استان سمنان خطه‌ای عالم خیز بوده که علمایی برجسته‌ را تحویل انقلاب و نظام داده است که همچون ستاره‌ ای در آسمان انقلاب اسلامی می درخشند.

آیت الله نوری همدانی خطاب به علما و روحانیون جمع حاضر گفت: وظیفه ما بسیار سنگین است و در حقیقت علما و روحانیون ادامه دهنده راه رسولانی هستند که پیام‌های آسمانی را به مردم ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه افتخارمان این است که لشکر امام عصر(عج)‌هستیم؛ افزود: علم و کار طلاب و روحانیون یک شغل پرفضیلت و پرافتخار است چرا که در این شغل سخن از قال الله و قال الصادق بارها و بارها به گوش می‌رسد.

این مرجع تقلید اظهار کرد:‌ ملبس شدن به لباس طلبگی اصول و شروطی دارد که افرادی همچون سیدمرتضی‌ها این شروط را در خود اجرایی کردند که به آن مقامات فاضله دست یافتند.

آیت ‌الله نوری همدانی،‌ اخلاص و همت بلند و جدیت را از اصول و شروط طلبی عنوان کرد و افزود: همت بلند، اراده و جدیت از لوازم طلبگی است که بسیار تأثیرگذار است و در حقیقت افراد سست و تنبل در این راه توفیقی ندارند.

وی از دیگر اصول و شرایط طلبگی را نظم، تلاش و کوشش و فراگیری ادبیات برشمرد و گفت: طلاب و روحانیون باید صاحبان قلم و بیان باشند و یادگیری ادبیات فارسی و عربی را مد نظر قرار دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیات و روایات فراوانی که در فضیلت کار و شغل طلبگی بیان شده است، افزود: خداوند طالبان علم را دوست دارد و همچنین آمده است که فرشتگان الهی پر و بال خود را به زیر پای طلاب فرش می کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه علما و روحانیون باید در صحنه خدمت به مردم، ارشاد و هدایت مردم، رفع مشکلات و حوائج مادی و معنوی مردم حضور داشته باشند، گفت: یک عالم باید مردمی زندگی کند و برخوردی متواضعانه و کریمانه با مردم داشته باشد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم حرفمان در دل توده مردم اثر کند باید در کنار مردم باشیم و همانطور که پیامبران الهی ابتدا به سراغ مردم می‌رفتند و در کنار مردم بودند و بدینوسیله در مقابل فرعون‌ها و نمرودها قیام شکل می‌گرفت و پیروزی‌ها حاصل می‌شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته است.

آیت الله نوری همدانی، مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا را یکی از وظایف طلاب و روحانیون علوم دینی برشمرد و گفت: طلاب وارث انبیا هستند؛ بنابراین باید کار انبیاء را انجام دهند.

وی از دیگر وظایف طلاب را توجه به تعلیم، تعلم و تربیت عنوان کرد و افزود: باید در حوزه‌های علمیه بر مسئله تعلیم، تعلم و تربیت توجه داشته باشند.

این مرجع تقلید با برشمردن مراحل طلبگی از جمله،‌ اصول طلبگی،‌ خدمت به مردم، تعلیم و تعلم افزود: مبارزه علیه ظلم و ظالم از دیگر اصول و شرایط طلبگی است.

آیت الله نوری همدانی گفت: در هیچ دوره‌ای انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی ایران رخ نداده است که یک نفر فقیه فرزانه، حماسه آفرین، قهرمان علم و بیان، ‌فریادگر بیداری،‌ عالمی مجاهد و قدرتمند همچون امام خمینی(ره) با دلی به وسعت دریا و اراده‌ای به بلندای کوه‌ها بتواند چنین قیام و تحولی ایجاد و در راس آن قرار گیرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران عامل بیداری مستضعفان جهان و پریشانی مستکبران شده است و مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و پیش می‌رود.

این مرجع تقلید با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: تعداد طلاب حاضر در جنگ بیش از سایر اقشار بوده و همین نشان افتخار حوزه‌های عملیه است و به فرموده امام خمینی(ره) «طلاب رساله عملیه خود را با مرکب خون نوشتند».

آیت الله نوری همدانی گفت: امروز که در جنگ نرم قرار داریم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل، جنگی همه جانبه علیه تشیع و اسلام به راه انداخته‌اند و با ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری سعی در صدمه رساندن به اسلام و مسلمین دارند؛ بنابراین در این زمان وظیفه ما بسیار حساس است و باید توجه داشته باشیم که مردم را در صحنه نگه داریم.

انتهای پیام

نظر شما