شناسهٔ خبر: 2573015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی در جمع علمای سمنان:

پیدایش داعش فتنه استکبار برای نابودی اسلام ناب است

یکی از مراجع عالیقدر جهان تشیع گفت: فتنه استکبار و ایادی آن در پیدایش گروه‌هایی نظیر داعش، تنها نابودی اسلام ناب و شیعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در جمع طلاب، علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان سمنان در امامزاده یحیی(ع) این شهر با اشاره به پیدایش گروهک‌های تروریستی نظیر داعش گفت: فتنه استکبار هرگز تمامی ندارد و پیدایش این گروه‌ها برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص)، انقلاب اسلامی و شیعه است.

وی گفت: باید مردم را هوشیار و بیدار کرد تا به مقاومت با این گروه‌ها اهتمام داشته باشند و با استقامت بتوانیم تلاش‌های دنیای استکبار را خنثی کنیم.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه جنگ سرد همچنان ادامه دارد، گفت: قدرت‌های استعماری ایادی آنها امروز خود را به طور کامل مجهز کرده‌اند و برای جنگیدن با اسلام ناب و انقلاب و نیز آرمان‌های شیعه به میدان آمده‌اند.

نوری همدانی افزود: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و باید عمق زمان را درک کنیم که در هیچ زمانی تحولی نظیر انقلاب اسلامی به وجود نیامده است.

وی گفت: فقیهی بسیار فرزانه و حماسه‌آفرین، قهرمان میدان علم و عمل و بیان، فریادگری باصلابت و مجاهدی نستوه به نام امام خمینی(ره) قیام کرد و تحولی در جهان به وجود آورد که بی‌نظیر بود.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: قیام‌های قبلی که پیش از انقلاب اسلامی به وجود آمده بود، جزئی بود و تاریخ زندگی علما نشان می‌دهد افتخارآفرینی‌های بسیاری تا امروز در بخش‌های مختلف صورت گرفته است، اما کاری که حضرت امام انجام داد، تحولی عظیم در کل جهان به وجود آورد و امروز نیز در حال درنوردیدن قله‌های جهانی است.

نوری همدانی افزود: انقلاب اسلامی، مستضعفان جهان را بیدار و مستکبران عالم را پریشان کرد و بیدارگری‌ها آثار انقلاب اسلامی همچنان جهان را درمی‌نوردد.

وی با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب همچنان پیش می‌رود و کار بزرگی امروز برعهده طلاب و علماست، گفت: وظیفه‌ای که امروز برعهده داریم، بسیار سنگین است و باید با قدرت در میدان حاضر باشیم.

این مرجع تقلید همچنان با توصیه‌های به طلاب و علما گفت: تعلیم و تربیت از مهمترین کارهای امروز است و سلسله باشکوه تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی در این بین به نقش آیت‌الله شیخ محمد تقی نصیری در اداره حوزه علمیه سمنان اشاره کرد و افزود: این عالم مجاهد در انجام وظایفش بسیار کوشا بود و تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه باید با همین قدرت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه مطالعه در حوزه‌های علمیه نباید فراموش شود چرا که این امر بسیار مهم است، گفت: طلاب و علما ورثه انبیاء و اولیاء هستند و باید کار آنها را ادامه دهند؛ در این بین، غافل نشدن از حال مردم و درک وضع و مشکلات جامعه از موارد مهمی است که باید بدان توجه شود.

نوری همدانی افزود: طلاب و علما نباید از دروس اخلاق دور شوند و همواره باید با اخلاق همراه باشند و نماز شب را نیز فراموش کنند، چرا که عالمی که به نماز شب توجه نداشته باشد، موفق نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه عالمان باید سحرخیز باشند و نماز شب را در دستورکار خود قرار دهند، گفت:‌ ارتباط با امام عصر(عج) نباید فراموش شود، چرا که به گفته امام راحل، انقلاب اسلامی و تمام جریانات پس از آن مقدمه ظهور امام عصر(عج) است و ما نیز باید همه کارهایمان را با همین دید و نگرش انجام دهیم و مردم را نیز برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.

نوری همدانی افزود: عالم پیش خدا بسیار قیمت دارد و ارزشش بسیار بالاست و به همین خاطر علما باید در صحنه خدمت به مردم همواره ثابت‌قدم و حاضر باشند.

این مرجع تقلید افزود: ارشاد و هدایت مردم و درک مشکلات آنها یکی از موارد مهمی است که عالمان باید به آنها توجه کنند و با ساده‌زیستی و در کنار مردم بودن و رفتار متواضعانه و خاشعانه بکوشند تا آرمان‌های انقلاب را به خوبی ادامه دهند.

وی با توصیه‌ای به طلاب و علما گفت: مردم را برادر خود بدانید، چرا که اگر مردم در خدمت علما باشند، پیروزی و توفیق پیش می‌آید و همه ائمه اطهار(ع) از ابتدای رسالت‌شان سراغ مردم می‌رفتند و امام راحل هم مردم را ولی نعمت خود دانستند.

نوری همدانی با تأکید بر مطالعه وصیتنامه‌های شهدا ادامه داد: وصیتنامه‌های شهیدان انقلاب بسیار منقلب‌کننده است و باید همواره مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهدا برای اینکه صف‌های نمازهای جمعه و جماعات خالی و خلوت گذاشته نشود برای ولایت فقیه به جبهه رفتند و شهید شدند، گفت: مردم باید همواره در صحنه نگه داشته شده تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین با توصیه‌هایی به طلاب حوزه‌های علمیه، آنها را به رعایت نظم و جدیت در کار فراخواند و گفت: طلبگی چند اصل و شرط دارد و باید به آنها توجه شود تا بتوانیم در این عرصه توفیق پیدا کنیم.

نوری همدانی با بیان اینکه طلبگی راه ساده‌ای نیست و باید لوازم آن فراهم شود، گفت: اخلاص اولین شرط برای موفقیت در این راه است و جوانان طلبه باید همه امکانات و توانمندی‌های خود را در طبق اخلاص بگذارند و در این راه گام نهند تا بتوانند موفق باشند.

وی همت بلند را شرط دوم در راه طلبگی دانست و گفت: نباید به علم و موقعیت کم قانع بود و باید تلاش کرد تا در قله جای گرفت.

نوری همدانی جدیت در کار و کوشش و تلاش را از شروط دیگر طلبگی دانست و گفت: در دانشگاه‌ها هزاران نفر دانش‌آموخته می‌شوند، در حالی که در حوزه‌های علمیه تعداد انگشت‌شماری فقیه تحویل جامعه می‌شود و این نشان می‌دهد که کار طلبگی بسیار سخت و مشکل است.

وی گفت:‌ افراد سست و تنبل نمی‌توانند در این راه توفیق پیدا کنند و طلاب همواره باید ادبیات فارسی و عربی را به خوبی بخوانند تا بتوانند هم صاحب قلم و هم سخنران خوبی باشند.

این مرجع عالم تشیع همچنین با برشمردن امتیازات ویژه مردم سمنان گفت: استان سمنان دارای مردمی با فرهنگ بالا و به طور کل سرزمین خاصی است که حضور در آن را افتخاری برای خود می‌دانیم.

وی گفت: وظیفه امروز طلاب و حوزه‌های علمیه بسیار سنگین و بالاست و علما از هیچ خطری در ادامه راهشان نمی‌هراسند و افتخارشان این است که در لشکر امام عصر(عج) حضور دارند و به شغل بسیار بافضیلت و باشرافتی روی آورده‌اند که افتخار امام و رهبری است.

انتهای پیام/2249/ب40/آ3004

نظر شما