شناسهٔ خبر: 25461128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت الله استادی:

روحانیون رفتار و منش شیخ غلامرضا یزدی را ملاک رفتار خود قرار دهند

نمایندگی یزد

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: روحانیون باید رفتار و منش شیخ غلامرضا یزدی را ملاک رفتار و عملکرد خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت الله رضا استادی در آیین افتتاحیه کنگره شیخ غلامرضا یزدی با بیان این‌که تقویت ایمان مردم یکی از مهمترین ویژگی‌های حاج شیخ است، اظهار کرد: روحانیون باید رفتار و منش شیخ غلامرضا یزدی را ملاک رفتار و عملکرد خود قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، ارتباط با تمام مردم جهان بدون برخورداری از معنویت را برای توسعه فرهنگ عمومی و نهادینه کردن ارزش‌های دینی و اخلاقی بلا استفاده دانست و بیان کرد: حاج شیخ غلامرضا یزدی از جمله شخصیت‌های برجسته علمی و دینی است که با رفتار خود به خوبی توانسته است ارزش‌های اسلامی و دینی را بین اقشار مختلف نهادینه کند.

آیت الله استادی با بیان این‌که مرحوم حاج شیخ غلامرضا در سن 60 سالگی نگارش تفسیر قرآن کریم را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: کتاب تفسیر حاج شیخ غلامرضا یزدی، کتابی علمی و متفاوت بوده که چهار سال برای نگارش آن زمان صرف شده است.

وی تصریح کرد: مرحوم شیخ غلامرضا یزدی در مورد کتاب تفسیر خود گفته، این کتاب اثری علمی است که برای بیان ناگفته های عرفانی و دینی ارزش‌های اسلامی نگارش شده است.

امام جمعه یزد با بیان این‌که حاج شیخ الگوی مناسبی برای جوانان است، گفت: با وجود کسب درجات عالی علمی، منبری بودن یکی از مهمترین ویژگی های رفتاری حاج شیخ غلامرضا یزدی در راستای تبلیغ ارزش های اسلامی بوده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین افتتاحیه کنگره شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) با بیان این‌که مردمی بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های حاج شیخ بوده است، اظهار کرد: تمام هزینه‌های برگزاری کنگره بزرگداشت شیخ غلامرضا یزدی توسط خیرین تأمین شده است.

وی افزود: شیخ غلامرضا یزدی الگوی سازنده‌ای برای روحانیون و دیگراقشار جامعه است، افزود: حاج شیخ حرص تبلیغ دین اسلام و ارزش‌های دینی را داشته است.

امام جمعه یزد، درس گرفتن از شیوه زندگی شیخ غلامرضا یزدی را ضروری دانست و بیان کرد: احساس مسئولیت در قبال مردم برای هدایت آنها به سمت حق تعالی، حاج شیخ را به شخصیتی بزرگ و ماندگار تبدیل کرده است.

ناصری یزدی با بیان این‌که حاج شیخ از هیچ فرصتی برای هدایت مردم غافل نمی‌ماند، گفت: مأنوس بودن با نماز از دیگر ویژگی‌های بارز و شاخص حاج شیخ غلامرضا یزدی بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، شیخ غلامرضا یزدی را الگوی مناسبی برای جوانان عنوان کرد و افزود: منبری بودن برای هدایت افراد جامعه یکی از ویژگی‌های حاج شیخ بوده که تا آخر عمر پربرکت ایشان ادامه داشته است.

وی با بیان این‌که حاج شیخ نماز و عبادت را اولویت تمام کارها و برنامه‌های خود قرار داده بود، خاطرنشان کرد: جاذبیت مرحوم شیخ غلامرضا یزدی برای احساس مسئولیت در قبال دین و انسان‌های مومن بود.

امام جمعه یزد با اشاره به عظمت و بزرگی حاج شیخ، گفت: متأسفانه هنوز آن طور که باید و شاید در شأن مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) تبلیغ نشده است.

صداقت و ساده زیستی، حاج شیخ را در جامعه ممتاز کرده است

استاندار یزد با بیان این‌که مرحوم حاج شیخ نمونه‌ای صادق از مکتب عشق و دلدادگی حضرت علی(ع) بود، گفت: مرحوم شیخ اجتماع فضائل بود اما دو صفتی که او را در جامعه ممتاز ساخته «صداقت و ساده زیستی» است.

به گزارش ایسنا، محمود زمانی قمی در آیین افتتاح کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا یزدی که با حضور علما و روحانیون استان و کشور برگزاری شد، با بیان این‌که یزد بخش بزرگی از تمدن بزرگ ایران است، اظهار کرد: استان یزد دیار عالمان دینی، معنوی و اخلاقی است.

وی با اشاره به این‌که آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) فاتح قلوب است، افزود: با توجه و دقت در عالم هستی و رصد توازن در آن، در می‌یابیم که نیروهای طبیعت، اعم از عناصر جامد و عناصر زنده با یکدیگر پیوند داشته و در همدیگر تأثیرات متقابلی می‌گذارند.

زمانی قمی با بیان این‌که در مکتب امیر بیان مولای فضیلت و اخلاق حضرت علی (ع) انسان، همان شکل و نمونه عالی جلوه‌های ارزنده جهان هستی است، تصریح کرد: حضرت امیر (ع) عمیقاً اعتقاد داشت که در میان موجودات و کائنات پیوندهایی وجود دارد که جز با نابودی خود آنها، امکان از بین رفتن آن پیوندها نیست و هر چیزی که این روابط و پیوندها را کوتاه سازد در واقع مفهوم خود هستی و وجود را بی ارزش می سازد و اگر انسان یکی از این موجودات باشد، پیوند او با آنها، همان پیوند هستی است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیوند انسان با زندگان همنوع خود پیوندی استوارتر و نیرومندتر است.

زمانی قمی افزود: ارتباط انسان که در رأس موجودات زنده قرار دارد با برادر انسان خود، نخستین ضرورت اجتناب ناپذیر برای هستی و بقای خود و جامعه بحساب می آید.

وی با بیان این‌که حضرت علی (ع) به طور شگفت آوری اصرار دارد که قوانین را با مقیاسی نگهبانی و اجرا کند که زیباتر و والاتر از خود قوانین است و آن کیمیای مهر و عاطفه انسانی است که با ترویج اخلاق رشد و نمو می کند، گفت: مهر و عاطفه انسانی، همین انگیزه روحی ریشه دار، برای تکامل و برتری و والایی است و این مهر و عاطفه یک ضرورت اخلاقی است.

استاندار یزد اظهار کرد: در مکتب مولای پاکی‌ها علی ابن ابیطالب مهر و عاطفه نسبت به بندگان خدا جلوه ای است از جلوه های عدالت جهان هستی که سرچشمه آن صدق و راستی است.

زمانی قمی با بیان این‌که مرحوم شیخ عزیز نمونه‌ای صادق از مکتب عشق و دلدادگی مولایش حضرت علی ابن ابیطالب بود، گفت: مرحوم شیخ اجتماع فضائل بود اما دو صفتی که او را در جامعه ممتاز ساخته شامل صداقت و ساده زیستی است.

وی ادامه داد: صداقت به عنوان یک فضیلت اخلاقی، در میان همه اقوام و در طول تاریخ همواره ارجمند و پسندیده بوده است. صداقت مترادف با امانت است و صداقت به معنای راستگویی و بالاخره همسویی و هماهنگی با حق است. مرحوم آیت الله حاج شیخ غلامرضا (ره) این ملکه و صفت اخلاقی را در خویش پرورانده بود.

در ادامه این مراسم از سه کتاب "فقیه آسمانی" شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها تهیه شده، "گوهر شب چراغ یزد" مجموعه‌ای از داستان های کوتاه در وصف حاج شیخ و کتاب «فاتح قلوب» مجموع مقالات پذیرش شده در کنگره ملی شیخ غلامرضا یزدی، معرفی و رونمایی شدند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما