شناسهٔ خبر: 25462503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شیخ فقیه خراسانی با ساده زیستی و صداقت مردم را جذب کرد

گروه معارف- استاندار یزد گفت: حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی با دو بال ساده زیستی و صداقت قلوب مردم را فتح کرد و در اوج قرار گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از یزد، محمود زمانی‌ قمی، استاندار یزد صبح امروز در کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در امامزاده جعفر (ع) یزد اظهار کرد: شیخ فقیه خراسانی اجتماع فضائل بود اما صداقت و ساده زیستی دو صفتی که او را در جامعه ممتاز کرده بود.

وی ادامه داد: صداقت به عنوان یک صفت پسندیده در طول تاریخ و در میان تمام اقوام پسندیده است و در وجود حاج شیخ به صورت بسیار خاص وجود داشت و همچنین ساده زیستی یک صفت پسندیده و در فرهنگ دینی ما تعبیر به زهد می‌شود که سرآمد آن حضرت امیرالمومنین(ع) بود.

زمانی قمی با اشاره به اینکه استان یزد از وجود علمای بزرگی که نام یزد را در تاریخ پر آوازه کرده بهره مند شده است گفت: اکنون که استان یزد از ستاره اخلاق و متانت تجلیل می‌ کند، این موضوع را نشان می دهد که هنوز حکومت مرحوم شیخ بر قلب های مردم یزد پس از ده ها سال که از ارتحال ایشان می گذرد، وجود دارد.

استاندار یزد تصریح کرد: صفات و اخلاقيات، آرزوها و احساسات انسان، ناشی از عوامل و عناصر زندگی است و هنگامی كه در جایی گرد هم می آيند چيزی بوجود می آورند كه ما آن را شخصيت انسان می ناميم.

زمانی قمی گفت: در مکتب امام علی(ع) مهر و عاطفه نسبت به بندگان خدا جلوه‌ای از جلوه‌های عدالت هستی است که سرچشمه آن صدق و راستی است.

یادآور می شود مراسم اختتامیه این کنگره نیز عصر امروز با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در امامزاده جعفر (ع) برگزار می شود.

به گزارش ایکنا، آیت الله غلامرضا فقیه خراسانی عالم و مرجع علمی و دینی در سال ۱۲۵۷ در مشهد متولد شد و در سن ۸۱ سالگی در یازدهم تیرماه ۱۳۳۸ در یزد چشم از جهان فروبست.

نظر شما