شناسهٔ خبر: 25459911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شخصیت شیخ غلامرضا یزدی، نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری شبستان: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های شخصیت شیخ غلامرضا یزدی گفت: شخصیت افرادی همچون شیخ غلامرضا یزدی، نیاز امروز جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز (20 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا فقیه یزدی « فقیه خراسانی» در محل امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: ما این روزها به شخصیت هایی همچون شیخ غلامرضا بسیار نیاز داریم زیرا فردی متدین و مردمی بوده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:مرحوم شیخ غلامرضا به اندازه ای علم را فراگرفته که توانسته کتاب های مهمی از جمله تفسیر را بیان کند و در سن 65 سالگی این را به پایان می رساند.

 

وی گفت: مفتاح و علوم قرآن به عنوان کتاب تفسیر شیخ غلامرضا بوده است که متفاوت از کتاب های امروزی است و به نثری بسیار قوی مطرح می شود.

 

آیت الله استادیبیان کرد: حاج شیخ این کتاب خود را به عنوان کتابی علمی مطرح می کند که توصیه می کند که هر کسی این کتاب را می خواند چندین بار مطالعه کند تا چیز های جدیدی به دست بیاورد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:در این تفسیر تعداد 500 آیه تفسیر شده است و به نوعی تسلط بر آیات قرآن داشته است که بر اساس تدبر و حرفی تازه این را مطرح می کند.

 

وی افزود: در سراسر کتاب به فطرت و توحید توجه می شود و به نوعی به فطرت توجه ویژه ای داشته است که متکی به قرآن بوده است.

 

آیت الله استادی بیان کرد:کتاب حاج شیخ غلامرضا کتاب بسیار خوبی است که میتواند به عنوان کتابی درسی مطرح شود و باید در جامعه این کتاب را بررسی و تبیین کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظر وی نسبت به فلسفه به گونه ای است که احادیث آل محمد (ص) را به عنوان امری اساسی برای مطالعه و برررسی فلسفه می داند.

 

نظر شما