شناسهٔ خبر: 25463674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تقویت ایمان مردم شاخصه بارز شیخ فقیه خراسانی بود

گروه معارف- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حاج شیخ غلام رضا فقیه خراسانی برای رضای خدا گام بر می‌داشت و تقویت ایمان مردم از ویژگی بارز ایشان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از یزد، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در کنگره ملی بزرگداشت آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در امامزاده جعفر (ع) یزد اظهار کرد: حاج شیخ فقیه خراسانی برای رضای خدا گام بر می‌داشت و تقویت ایمان مردم و تبلیغ دین از ویژگی بارز ایشان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در جامعه امروزی مردم به راهنمایانی نیاز دارند که اهل دنیا نباشند و دل در گرو دنیا نداشته باشند و حاج شیخ فقیه خراسانی در مردم اثر گذاشت.

وی ادامه داد: ایشان پنج سال در مشهد، مهد ادبیات مقدمات را خوانده و پنج سال نیز در اصفهان از علمای متعددی استفاده کردند و پنج سال نیز در نجف بودند اما برای طلبه ها درس است که بار علمی خود را بستند و توانستند در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند.

آیت الله استادی با اشاره به اینکه حاج شیخ غلامرضا یزدی و آیت‌الله بروجردی هم دوره بودند گفت: حاج شیخ متولد 1295 و مرحوم بروجردی متولد 1290 بوده‌اند و دوران‌هایی با یکدیگر بوده‌اند.

وی با اشاره به تفسیر مفتاح العلوم القرآن، اثر حاج شیخ غلامرضا یزدی تصریح کرد: این با تدبر و تأمل طی چهار سال نگاشته شده و 500 آیه در آن تفسیر شده و این کتاب نشان از تسلط حاج شیخ به قرآن و آیات قرآن داشته است.

یادآور می شود مراسم اختتامیه این کنگره نیز عصر امروز با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در امامزاده جعفر (ع) برگزار می شود.

به گزارش ایکنا، آیت الله غلامرضا فقیه خراسانی عالم و مرجع علمی و دینی در سال ۱۲۵۷ در مشهد متولد شد و در سن ۸۱ سالگی در یازدهم تیرماه ۱۳۳۸ در یزد چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام

نظر شما