شناسهٔ خبر: 24418948 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج تحویل مقام های قضایی شد

یاسوج - ایرنا - معاون عمرانی استاندار و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پانزدهمین روز سانحه هوایی، جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تهران-یاسوج برای گذراندن مراحل قانونی، تحویل مقام های قضایی استان شد.

صاحب‌خبر -

عزیز فیلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اینک جعبه‌های ضبط اطلاعات پروازی (FDR) و ضبط صدای کابین خلبان (CVR) هواپیمای ATR سانحه دیده، به دادستانی شهرستان دنا و مقام های قضایی کهگیلویه وبویراحمد تحویل داده شده است و اقدامات قانونی در پی آن انجام خواهد شد.
وی افزود: روز شنبه گذشته کوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس در ارتفاعات دنا موفق به یافتن جعبه سیاه هواپیمای ATR شدند.
فیلی بیان کرد: در حال حاضر اصالت جعبه سیاه توسط گروه بررسی سانحه تأیید شده است.
تا زمان انتقال قطعات و شناسایی آن توسط گروه تخصصی بررسی سانحه امکان تأیید رسمی یافتن جعبه سیاه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ممکن نبود.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
پنجمین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که در چهاردهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
9868/6110/1662

انتهای پیام /*

نظر شما