شناسهٔ خبر: 23717157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیمه دوم سال 97 آغاز شکوفایی بندر تجاری+فیلم

مدیرکل بندر خرمشهر: توسعه اقتصادی،اشتغال زایی و بازگشت به روزهای پررونق گذشته رویکرد تازه بندر خرمشهر است.

صاحب‌خبر -

نیمه دوم سال 97 آغاز شکوفایی بندر تجاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، مدیرکل بندر خرمشهر در نشست با اصحاب رسانه از افزایش 25 درصدی تخلیه و بارگیری در این بندر خبر داد و گفت: امسال مجموع صادرات به عراق 747 هزار تن و به کویت 344 هزار تن به همراه 772 هزار تن کلینکر  به هر دو کشور بوده است.

محمد محسنی لایروبی اروند و خارج سازی مغروقه ها را موجب توسعه اقتصادی و حضور کشتیهای بزرگ تجاری عنوان کرد و افزود: از سال 72 تاکنون 182 فروند مغروقه خارج شده و هم اکنون برای خروج 39 مغروقه دیگر قرارداد 62 میلیارد تومانی منعقد شده است.

او گفت: عملیات خارج سازی مغروقه خانیان از اوایل بهمن شروع می شود.

محسنی در خصوص کنترل گرد و خاک متساعد شده از بارگیری ماده معدنی کلینکر که تاکنون برای 600 نفر اشتغال زایی کرده ادامه داد:برای آنکه این غبار به محیط زیست و افراد ضرری وارد نکند منطقه تخلیه و بارگیری که نزدیک اماکن مسکونی بوده به خارج از شهر انتقال یافته است.

مدیرکل بندر خرمشهر ساخت دیوار بتنی 3 متری را از دیگر راه های کنترل آلودگی این ماده معدنی عنوان کرد و گفت:طرح شوتینگ آب و نم دار کردن محموله های صادراتی با دوش های گسترده از دیگر راه کارها در کنار جذب سرمایه گذار برای آوردن ابراز آلات مناسب با استانداردهای محیط زیست است.

او با اشاره به اشتغال زایی در خرمشهر به واسطه توسعه گردشگری دریایی گفت: گردشگری به عنوان رکن چهارم اقتصاد در دنیا می تواند منبع درآمد خوبی برای شهروندان باشد و با برنامه ریزی های انجام شده 9 اسفند ماه برای اولین بار جشنواره گردشگری اروند و کارون در خرمشهر و افتتاح کلاس های آموزش لیدر های تور نیز رسما برگزار می شود.

گرفتن موافقت 6 پست اسکله ، اعطای 30 جت اسکی با وام بدون بهره به متقاضیان،تشکیل کمیته دانش آموزی و دانشجویی و لوازم التحریر با نقش گردشگری منطقه از دیگر برنامه های در حال انجام در این زمینه است که محمد محسنی رسانه ای کرد.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1820187" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2006123/1820187?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما