شناسهٔ خبر: 23672806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آلودگی برخی شهر‌های استان ۱۶ برابر حد مجاز+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

آلودگی هوای در برخی از شهر‌های استان کهگیلویه وبویر احمد ۱۶ برابر بیشتر از حد مجاز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد،مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به اینکه آلودگی هوا در برخی شهرهای گرمسیری استان تا 16 برابر حد مجاز اعلام شده است گفت: با رای ستاد مدیریت بحران امروز به علت آلودگی شدید هوا آلودگی برخی شهرهای استان 16 برابرحد مجازمدارس مناطق دهدشت، لنده،گچساران،بهمئی ،چرام، چاروسا،لیکک،باشت به علت وجود گرد و غبار غلیظ و بیش از حد مجاز در نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل شد.
سید اسداله هاشمی افزود:مدارس بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه هم به دلیل سرما و یخ زدگی معابر در دونوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد.
هاشمی همچنین به ورود ریز گردها به مناطق شمالی استان اشاره و میزان آلودگی هوا در شهر یاسوج را بیشتر از سه برابر حد مجاز اعلام کرد.
مدیرکل محیط زیست استان گفت: از هشت شهرستان استان تنها شهرهای یاسوج و دوگنبدان دارای دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا هستند در حالی که باید در هر شهرستان حداقل یک دستگاه سنجش آلودگی موجود باشد.
هاشمی اضافه کرد: پیشنهاد می شود شهرداری‌ها از محل عوارض آلایندگی که دریافت می کنند دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا خریداری و نصب کنند.
وی ادامه داد: شهرستان گرمسیری بهمئی، گچساران و باشت از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گرد و خاک از جنوب و جنوب غربی کشور است.
وی گفت: براساس پیش بینی ها ریز گردها امشب از استان خارج می شوند.
وفایی مقدم مدیر کل مدیریت بحران استان هم درزمینه رعایت نکات ایمنی در شرایط موجود هشدار داد.
وی گفت: وجود ریزگردها شرایط را برای افراد سالمند، بیماران قلبی و خردسالان دشوار کرده است و
مردم تنها برای امور اضطراری از خانه خارج شوند تا کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1812748" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2002004/1812748?width=400&height=300"></script></div>
 

 

نظر شما