شناسهٔ خبر: 23674334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هوای 8 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد؛ ناسالم برای عموم

گروه اجتماعی: مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هوای شهرهای یاسوج و گچساران در وضعیت ناسالم قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، سیداسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، یکم بهمن‌ماه با بیان اینکه تنها در این دو شهر دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا داریم، اظهار کرد: جو 8 شهرستان استان شامل بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، بهمئی، چرام، لنده، دنا و باشت در وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.
وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی این وضعیت تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: مردم تنها برای امور اضطراری از خانه بیرون بیایند تا کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از 8 شهرستان استان تنها شهرهای یاسوج و گچساران دارای دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا هستند در حالی که باید هر شهرستان حداقل یک دستگاه سنجش آلودگی داشته باشد.
هاشمی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود شهرداری‌ها از محل عوارض آلایندگی که دریافت می‌کنند یک دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا خریداری و نصب کنند.
یادآور می‌شود، شهرستان گرمسیری بهمئی، گچساران و باشت از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گرد و خاک از جنوب و جنوب غربی کشور است.

برچسب‌ها:

نظر شما