شناسهٔ خبر: 23195103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه استان سمنان در گرو اجرایی شدن طرح های انتقال آب است

استاندار سمنان گفت: پیشرفت و توسعه این استان در گرو اجرایی شدن طرح های انتقال آب است که مسئولان می بایست به این امر توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد رضا خباز استاندار سمنان در چهارمین نشست کارگروه اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه آب حیاتی ترین نیاز توسعه و پیشرفت استان محسوب می شود گفت: هیچ پیشرفت و توسعه ای را بدون اجرای طرح های انتقال آب نمی توان متصور شد.

وی افزود: از مهمترین معضلات استان سمنان مشکل خشکسالی است و اگر برای حل این مشکل اقدام نکنیم شرایط بدتری ایجاد خواهد شد که قطعاً بیکاری، مسائل اقتصادی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی، مهاجرت، معضلات اجتماعی و ... نمونه هایی از پیامدهای این شرایط خواهند بود.


استاندار سمنان گفت: انتقال آب به استان سمنان از اقدامات مهمی است و موانع اجرایی شدن آن برطرف شده و ما از مسئولان انتظار داریم تا نسبت به این طرح، عنایت ویژه ای داشته باشند چرا که آثار سوء خشکسالی در استان سمنان، به شدت نمایان است.

خباز با اشاره به ضرورت اجرای طرح انتقال آب به استان سمنان تاکید کرد: همه موفقیت های استان با همدلی، همراهی و دلسوزی مدیران تحقق یافته و در همین راستا باید بحران خشکسالی به صورت علمی و منطقی مدیریت شود.

وی همچنین از اجرای طرح های مدیریت منابع کنونی آب در استان سمنان خبر داد و تاکید داشت: ارائه تسهیلات برای اجرای آبیاری قطره ای در سال های اخیر در زمره این اقدامات بوده که می تواند کاهش آثار سوء خشکسالی را به همراه داشته باشد.

استاندار سمنان گفت: در پنج سال اخیر به اندازه تمام ۴۰سال تاریخ انقلاب اسلامی در استان طرح های آبیاری قطره ای بررسی و اعطای تسهیلات شده لذا مردم به خوبی با مشکلات این حوزه آشنا هستند اما مسئولان ارشد نیز می بایست عنایت ویژه ای به مقوله آب در این استان کویری و تشنه داشته باشند.


انتهای پیام / ه


چهارمین نشست کارگروه اقتصادی استان سمنان برگزار شد

نظر شما